Carrefour breidt drive.be verder uit | RetailDetail

Carrefour breidt drive.be verder uit

Carrefour breidt drive.be verder uit

Carrefour Belgium gaat zijn online dienst drive.be verder uitbreiden in 2017. Zo moeten er een honderdtal extra afhaalpunten bijkomen en moet de levering aan huis sneller gebeuren, met ook bredere diensturen.

180 afhaalpunten

Momenteel kunnen klanten kiezen om hun bestellingen af te halen in één van de 84 afhaalpunten van supermarktketen Carrefour. Aan het einde van dit jaar zou dat moeten zijn opgetrokken naar meer dan 180 afhaalpunten.

 

Daarnaast gaat Carrefour de levering aan huis meer promoten. Momenteel bereikt Carrefour dankzij zijn samenwerking met bpost één op de drie gezinnen in België. Dit jaar moet de dienst in meer regio’s beschikbaar worden.

 

Test met bringr

Deze week start het bovendien een test met de dienst bringr. Dat is een mobiele app van bpost, die beroep doet op privékoeriers op basis van hun locatie. De test vindt plaats bij acht Hypermarkten Carrefour en acht Markets. Bestellingen die voor middernacht geplaatst worden, die worden de volgende dag al vanaf 11u geleverd, op het uur dat de klant het beste past gedurende de openingsuren van de winkel.

 

Er komt ook een test met bringr bij negen Express-filialen. Daar zal de klant per telefoon of ter plaatse kunnen bestellen gedurende de openingsuren van de winkel. De bestelling wordt dan binnen 2 uur geleverd, ook op zaterdag en zondag. Tijdens de testperiode zullen bestellingen via bringr gratis worden geleverd vanaf 30 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.