Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit
Carrefour Belgium

Voeding vindt steeds meer de weg naar de digitale verkoopskanalen van Carrefour. In vergelijking met een jaar eerder nam het food-assortiment met 27% toe bij de Drives; de webshop telt zelfs 46% bijkomende referenties sinds de lancering in mei 2017.

 

Verse voeding doet het goed

Carrefour bouwt gestaag verder aan zijn online dienstverlening: sinds de Franse supermarktketen als eerste retailer in België de Drive lanceerde, nu vijf jaar geleden, breidde het zowel het aantal ophaalpunten als het online assortiment gevoelig uit.

 

Vooral voedingsproducten zijn in toenemende mate beschikbaar voor wie online bestelt: op Drive.be name het aantal toe met 27% ten opzichte van vorig jaar en op de webshop zijn zelfs 46% meer food-referenties te vinden in vergelijking met de start in mei 2017.

 

Carrefour zet  vooral in op verse producten om het online voedingsassortiment te versterken en daar heeft het goede redenenen voor: in de top 10 van de meest bestelde artikelen op Carrefour.eu in de voorbije tien maanden prijken onder meer kiwi’s, komkommers, bananen in bulk, courgettes en broccoli. Niet alleen de zware, grote artikelen blijken dus online succes te hebben.

 

Alle winkels samen genomen heeft Carrefour België op dit moment 19.000 voedingsartikelen in de aanbieding. De prijzen die klanten in de winkel betalen, liggen niet merkbaar lager dan wat ze moeten neertellen voor producten die zijn besteld op Carrefour.eu of in de webshop van de keten. Carrefour verwacht dan ook dat het succes van online bestellen van voedingsproducten alleen maar zal toenemen, zeker nu bestellingen de dag zelf nog afgehaald kunnen worden bij Carrefour Drive.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.