Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit
Carrefour Belgium

Voeding vindt steeds meer de weg naar de digitale verkoopskanalen van Carrefour. In vergelijking met een jaar eerder nam het food-assortiment met 27% toe bij de Drives; de webshop telt zelfs 46% bijkomende referenties sinds de lancering in mei 2017.

 

Verse voeding doet het goed

Carrefour bouwt gestaag verder aan zijn online dienstverlening: sinds de Franse supermarktketen als eerste retailer in België de Drive lanceerde, nu vijf jaar geleden, breidde het zowel het aantal ophaalpunten als het online assortiment gevoelig uit.

 

Vooral voedingsproducten zijn in toenemende mate beschikbaar voor wie online bestelt: op Drive.be name het aantal toe met 27% ten opzichte van vorig jaar en op de webshop zijn zelfs 46% meer food-referenties te vinden in vergelijking met de start in mei 2017.

 

Carrefour zet  vooral in op verse producten om het online voedingsassortiment te versterken en daar heeft het goede redenenen voor: in de top 10 van de meest bestelde artikelen op Carrefour.eu in de voorbije tien maanden prijken onder meer kiwi’s, komkommers, bananen in bulk, courgettes en broccoli. Niet alleen de zware, grote artikelen blijken dus online succes te hebben.

 

Alle winkels samen genomen heeft Carrefour België op dit moment 19.000 voedingsartikelen in de aanbieding. De prijzen die klanten in de winkel betalen, liggen niet merkbaar lager dan wat ze moeten neertellen voor producten die zijn besteld op Carrefour.eu of in de webshop van de keten. Carrefour verwacht dan ook dat het succes van online bestellen van voedingsproducten alleen maar zal toenemen, zeker nu bestellingen de dag zelf nog afgehaald kunnen worden bij Carrefour Drive.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.