Carrefour exporteert Bio-concept naar Spanje | RetailDetail

Carrefour exporteert Bio-concept naar Spanje

Carrefour exporteert Bio-concept naar Spanje
Foto Carrefour Espana

Het lijkt erop dat Carrefour haar biologische winkelconcept ook internationaal wil uitrollen. De eerste Spaanse Carrefour Bio-winkel opende vorige week in het centrum van Madrid.

Groot potentieel

De winkel, gelegen aan de Calle Velarde in het Madrileense winkelhart, is 140 m² groot en verkoopt 1.800 referenties onder het eigen merk Carrefour Bio, maar ook onder andere biologische merken. Daarnaast verkoopt de winkel ook ecologische verzorgings- en onderhoudsproducten, onder andere van het huismerk Carrefour Eco Planet. Er is een ruim aanbod veganistische en glutenvrije producten, een bulkafdeling voor granen, peulvruchten en noten (quinoa, havermout, couscous…) en een aanbod ‘on the go’ met sandwiches en drinks.

 

Door naast het bio-assortiment in de hyper- en supermarkten ook eigen bio-winkels te openen, wil de retailer biologische voeding democratiseren en meer klanten bereiken. Volgens Stéphane Olivier, directeur van huismerken bij Carrefour Spanje, is het potentieel voor de bio-winkelformule op de Spaanse markt groot. In 2015 groeide de omzet van biologische voeding in Spanje met meer dan 24% tot bijna 1,5 miljard euro. De besteding per persoon bedraagt jaarlijks 32 euro.

 

In Frankrijk opende Carrefour de afgelopen jaren al een vijftiental biologische speciaalzaken, maar het doel is zelfs om veertig vestigingen tegen het einde van 2018. Spanje is het eerste land buiten Frankrijk waar Carrefour Bio zich vestigt. Er openen zeker meer verkooppunten van het concept: na een tweede winkel in Madrid staat ook Barcelona op het lijstje.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen ze boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.