Carrefour haalt banden aan met Greenyard

Greenyard, de Belgische groente- en fruitleverancier die dringend op zoek is naar middelen, gaat Carrefour België het hele jaar door beleveren. Daartoe sluiten beide partijen een principeakkoord.

 

Vers van eigen bodem

De verse groenten en het verse fruit bij Carrefour in België komen voortaan het hele jaar rond van Greenyard Fresh: beide bedrijven sluiten een principeakkoord om hun commerciële relatie te versterken. Eerder werkten de bedrijven al samen, maar nu “zal het volume verse groenten en fruit dat Greenyard Fresh Belgium levert aan Carrefour België aanzienlijk toenemend”, klinkt het.

 

In het kader van het ‘Act For Food’-programma van Carrefour wil de supermarktketen inzetten op verse voeding van eigen bodem, en dit initiatief past dan ook bij die doelstellingen. Bovendien denken beide partijen dankzij de samenwerking op lange termijn hun afval te kunnen verminderen, de kwaliteit voor de consument te kunnen verbeteren en “voortdurend snelle en innovatieve oplossingen” te kunnen aanbieden.

 

Greenyard wordt binnen de nieuwe samenwerking een strategische en vooral verticaal geïntegreerde partner van Carrefour België. Dat betekent volgens een persverklaring van de groenteverwerker “een bredere set van mogelijkheden op vlak van sourcing, supplychainmanagement en kwaliteitsgarantie”. Ook de logistiek naar de platforms en winkels zou dankzij die integratie worden geoptimaliseerd. 

 

Om zijn hoge schuldenberg en terugvallende winst- en omzetcijfers terug te dringen, is Greenyard volop aan het herstructureren. Het fruit- en groentebedrijf wil in de toekomst steeds meer een servicepartner worden voor distributeurs, in de hoop zodoende minder het slachtoffer te zijn van de prijzenoorlogen onder de supermarkten.