Carrefour laat klanten boodschappen leveren met Merci Voisin | RetailDetail

Carrefour laat klanten boodschappen leveren met Merci Voisin

Carrefour laat klanten boodschappen leveren met Merci Voisin
Shutterstock

Supermarktgroep Carrefour heeft in Frankrijk met Merci Voisin een nieuw platform gelanceerd, dat klanten toelaat online boodschappen aan huis te laten leveren tegen een vergoeding. Een Uber voor boodschappen, zeg maar.

Gelijkaardig concept in België

Klanten die gebruik willen maken van Merci Voisin kunnen zich aanmelden op de applicatie van het platform. Zo kunnen ze beslissen om hun boodschappen door andere consumenten aan huis te laten leveren of om zelf aan de slag te gaan als koerier. In ruil voor hun diensten krijgen de koeriers een kleine vergoeding. Daarnaast zal hun werk na elke levering beoordeeld worden, zodat gebruikers weten welke koeriers over een goede reputatie beschikken.

 

Dergelijke initiatieven zijn er al meer te vinden, maar het is toch niet zo vreemd dat Carrefour met een eigen platform op de proppen komt. Om te beginnen is het een vertrouwde naam, wat ervoor zorgt dat klanten minder schroom hebben om het platform te gebruiken. Daarnaast beschikt het over voldoende klanten om voldoende deelnemers te vinden, zodat klanten in de meeste gevallen iemand kunnen vinden die de boodschappen bij hen kan leveren op het moment dat past voor de gebruiker.

 

Ook in België voert Carrefour al een tijdje een gelijkaardige test uit, in samenwerking met bringr van Bpost. Dat platform doet beroep op privékoeriers op basis van hun locatie en heeft zijn service het voorbije jaar stelselmatig uitgebreid naar een groot deel van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.