Carrefour lanceert Connected Kitchen in België

Carrefour lanceert Connected Kitchen in België

Supermarktketen Carrefour lanceert de Connected Kitchen, een toestel waarmee producten kunnen worden gescand en automatisch worden toegevoegd aan een online winkelmandje.

Stemherkenning

De bedoeling is dat klanten eenvoudig kunnen bijhouden welke producten zijn opgebruikt in huis en dus opnieuw besteld moeten worden. Ze hoeven daarvoor enkel de streepjescode te scannen: de scanner herkent zo 1,3 miljoen producten. Het apparaat werkt ook met stemherkenning, voor die producten waarvan de code niet gescand kan worden of die voor de eerste keer aangekocht worden.

 

Voor producten die gescand worden, maar niet verkocht worden bij Carrefour, zal de website bij het afhandelen van de bestelling een alternatief voorstellen. Bestellingen kunnen daarna opgehaald worden bij één van de afhaalpunten, of aan huis geleverd worden.

 

Het apparaat werd ontwikkeld in samenwerking met Worldline, dat bij het grote publiek vooral bekend is voor het aanbieden en ondersteunen van betalingsmogelijkheden zoals Bancontact. Connected Kitchen wordt al een tijdje gebruikt door medewerkers van Carrefour België, maar zal binnenkort algemeen beschikbaar worden.

 

{youtube}nEW0skyNsqE{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top