Carrefour lanceert Connected Kitchen in België | RetailDetail

Carrefour lanceert Connected Kitchen in België

Carrefour lanceert Connected Kitchen in België

Supermarktketen Carrefour lanceert de Connected Kitchen, een toestel waarmee producten kunnen worden gescand en automatisch worden toegevoegd aan een online winkelmandje.

Stemherkenning

De bedoeling is dat klanten eenvoudig kunnen bijhouden welke producten zijn opgebruikt in huis en dus opnieuw besteld moeten worden. Ze hoeven daarvoor enkel de streepjescode te scannen: de scanner herkent zo 1,3 miljoen producten. Het apparaat werkt ook met stemherkenning, voor die producten waarvan de code niet gescand kan worden of die voor de eerste keer aangekocht worden.

 

Voor producten die gescand worden, maar niet verkocht worden bij Carrefour, zal de website bij het afhandelen van de bestelling een alternatief voorstellen. Bestellingen kunnen daarna opgehaald worden bij één van de afhaalpunten, of aan huis geleverd worden.

 

Het apparaat werd ontwikkeld in samenwerking met Worldline, dat bij het grote publiek vooral bekend is voor het aanbieden en ondersteunen van betalingsmogelijkheden zoals Bancontact. Connected Kitchen wordt al een tijdje gebruikt door medewerkers van Carrefour België, maar zal binnenkort algemeen beschikbaar worden.

 

{youtube}nEW0skyNsqE{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.