Carrefour lanceert maaltijdbox nu ook officieel | RetailDetail

Carrefour lanceert maaltijdbox nu ook officieel

Carrefour lanceert maaltijdbox nu ook officieel

Vanaf vandaag kunnen klanten van Carrefour de Simply You Box bestellen, de maaltijdbox die de supermarktketen al een tijdje testte. Vanaf 13 maart kunnen de boxen worden afgehaald in 85 winkels over het hele land.

Bestellen voor donderdag

De maaltijdbox voorziet twee of vier personen van drie maaltijden per week, waarbij klanten kunnen kiezen uit drie klassieke, drie 'familievriendelijke' en drie vegetarische gerechten. De keten belooft alvast steeds seizoensgebonden ingrediënten, bij voorkeur van Belgische oorsprong. Naast de ingrediënten bevat de doos een fiche met de recepten, maar klanten kunnen ook een video van het recept op hun tablet of smartphone raadplegen. Kruiden en bakproducten zitten dan weer niet in de doos, al kan de klant die uiteraard makkelijk bij Carrefour bijbestellen.

 

De website van de maaltijdbox laat steeds de keuzemogelijkheden voor de komende vier weken zien. Een klant kan dus maximaal voor vier weken tegelijk bestellen, een minimumperiode is er echter niet. De box bestellen moet vóór donderdag middernacht, dan kan de box op maandag worden opgehaald. Betalen moet (in tegenstelling tot tijdens de proef) nu wel meteen, omdat de keten merkte dat het achteraf in de winkel betalen te veel vertraging veroorzaakte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.