Carrefour lanceert online marktplaats

Carrefour lanceert online marktplaats
Foto Carrefour

Binnenkort zullen zowel grote als kleine bedrijven hun producten ook kunnen verkopen op de webshop van Carrefour Belgium. De retailer gaat een online marktplaats openen in ons land. 

Grote ambities

Tot vandaag verkoopt Carrefour in zijn webshop enkel producten die het zelf inkoopt. Dat zal binnenkort veranderen: dan gaat de retailer zijn onlineaanbod vergroten door de webwinkel ook open te stellen voor externe bedrijven die hun producten rechtstreeks aan de Carrefourklanten willen aanbieden.

 

Eén en ander blijkt uit personeelsadvertenties waarin Carrefour op zoek gaat naar een marktplaatsmanager en de retailer bevestigde de plannen ook aan De Tijd. Wanneer de marktplaats er komt, is nog niet duidelijk, maar Carrefour wil er wel vaart achter zetten. “De ambities zijn niet gering”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve. 

 

Succesformule

Door een marktplaats te openen kan Carrefour zijn onlineaanbod gevoelig vergroten en wellicht ook meer mensen naar de fysieke winkels lokken, die immers als afhaalpunten kunnen fungeren. Het voordeel voor de partners op de marktplaats is dat ze via de Carrefour webshop een ruimer publiek kunnen bereiken dan met hun eigen webwinkel. De marktplaats zal openstaan voor zowel grote als kleine bedrijven. 

 

Het principe van de marktplaats is één van de succesformules van onlinespelers als Alibaba en Bol.com. De groep Carrefour heeft al online marktplaatsen in Frankrijk en Polen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

Back to top