Carrefour lanceert online marktplaats | RetailDetail

Carrefour lanceert online marktplaats

Carrefour lanceert online marktplaats
Foto Carrefour

Binnenkort zullen zowel grote als kleine bedrijven hun producten ook kunnen verkopen op de webshop van Carrefour Belgium. De retailer gaat een online marktplaats openen in ons land. 

Grote ambities

Tot vandaag verkoopt Carrefour in zijn webshop enkel producten die het zelf inkoopt. Dat zal binnenkort veranderen: dan gaat de retailer zijn onlineaanbod vergroten door de webwinkel ook open te stellen voor externe bedrijven die hun producten rechtstreeks aan de Carrefourklanten willen aanbieden.

 

Eén en ander blijkt uit personeelsadvertenties waarin Carrefour op zoek gaat naar een marktplaatsmanager en de retailer bevestigde de plannen ook aan De Tijd. Wanneer de marktplaats er komt, is nog niet duidelijk, maar Carrefour wil er wel vaart achter zetten. “De ambities zijn niet gering”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve. 

 

Succesformule

Door een marktplaats te openen kan Carrefour zijn onlineaanbod gevoelig vergroten en wellicht ook meer mensen naar de fysieke winkels lokken, die immers als afhaalpunten kunnen fungeren. Het voordeel voor de partners op de marktplaats is dat ze via de Carrefour webshop een ruimer publiek kunnen bereiken dan met hun eigen webwinkel. De marktplaats zal openstaan voor zowel grote als kleine bedrijven. 

 

Het principe van de marktplaats is één van de succesformules van onlinespelers als Alibaba en Bol.com. De groep Carrefour heeft al online marktplaatsen in Frankrijk en Polen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.