Carrefour lanceert online marktplaats

Carrefour lanceert online marktplaats
Foto Carrefour

Binnenkort zullen zowel grote als kleine bedrijven hun producten ook kunnen verkopen op de webshop van Carrefour Belgium. De retailer gaat een online marktplaats openen in ons land. 

Grote ambities

Tot vandaag verkoopt Carrefour in zijn webshop enkel producten die het zelf inkoopt. Dat zal binnenkort veranderen: dan gaat de retailer zijn onlineaanbod vergroten door de webwinkel ook open te stellen voor externe bedrijven die hun producten rechtstreeks aan de Carrefourklanten willen aanbieden.

 

Eén en ander blijkt uit personeelsadvertenties waarin Carrefour op zoek gaat naar een marktplaatsmanager en de retailer bevestigde de plannen ook aan De Tijd. Wanneer de marktplaats er komt, is nog niet duidelijk, maar Carrefour wil er wel vaart achter zetten. “De ambities zijn niet gering”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve. 

 

Succesformule

Door een marktplaats te openen kan Carrefour zijn onlineaanbod gevoelig vergroten en wellicht ook meer mensen naar de fysieke winkels lokken, die immers als afhaalpunten kunnen fungeren. Het voordeel voor de partners op de marktplaats is dat ze via de Carrefour webshop een ruimer publiek kunnen bereiken dan met hun eigen webwinkel. De marktplaats zal openstaan voor zowel grote als kleine bedrijven. 

 

Het principe van de marktplaats is één van de succesformules van onlinespelers als Alibaba en Bol.com. De groep Carrefour heeft al online marktplaatsen in Frankrijk en Polen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Back to top