Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Duurzaam

De Carrefour Market heeft een oppervlakte van 2.050 m² en werd volledig opnieuw ingericht. De gangen zijn nu breder, wat het winkelcomfort moet verhogen en voor betere doorstroming moet zorgen. Daarbij werd er ook voor milieuvriendelijke oplossingen gekozen, zoals ledverlichting, duurzame materialen en nieuwe energiezuinige koelinstallaties op CO2. Dankzij een nieuw kassasysteem moeten de wachttijden aan de kassa ook korter worden.

 

Qua assortiment koos Carrefour voor veel lokale producten en snelle maaltijdoplossingen. Klanten van de supermarkt kunnen er alles vinden voor het ontbijt tot het avondeten, met een broodjesbar, een yoghurtmachine, vers brood en koffiekoeken. Er is ook een volledige sushibar en een ruim aanbod aan slaatjes, wraps en bereide maaltijden, waaronder verse pizza.

 

Boodschappen aan huis geleverd

Ook voor de online klant zijn er wat vernieuwingen, want bestellingen van drive.be kunnen voortaan in de winkel afgehaald worden. Daarnaast lanceert Carrefour een volledig nieuwe service: klanten krijgen immers de mogelijkheid om hun boodschappen in de winkel te doen en daar achter te laten. Die kunnen dan binnen het uur gratis aan huis worden geleverd. Carrefour wil zo inspelen op de klant in de stad, die vaak met de fiets of het openbaar vervoer komt. Klanten moeten wel voor minstens 30 euro aankopen en in de Antwerpse regio wonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6 procent gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan de overname van WhiteWave. Op vergelijkbare basis was de groei 4,7 procent.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Back to top