Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe | RetailDetail

Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe

Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe

In Sint-Pieters-Woluwe opende Carrefour market een supermarkt in een nieuw, chic kleedje: de warme winkelinrichting en het aangepaste assortiment bezorgen de winkel een upscale positionering.  

Hoofdrol voor versmarkt

De nieuwe Carrefour ligt in de Gebroeders Legrainlaan, aan de Vogelzang in Sint-Pieters-Woluwe: een ‘betere’ wijk, zeg maar.  De winkel speelt dan ook in op de behoeften en verwachtingen van de shoppers in deze zone.


Het resultaat is een winkel met een meer upscale positionering, waarin vooral de versmarkt een hoofdrol speelt. Shoppers ontdekken er een aantal nieuwigheden zoals gerijpt vlees en een rijpingskamer, een vernieuwde wijnafdeling, een aanbod losse producten en nieuwe referenties die niet in andere Carrefour market-winkels te vinden zijn. Carré Associates stond in voor de strategische studie en het winkelontwerp. 

 

Warme materialen

Carrefour Market Europe is met minder dan 1.000 m² verkoopoppervlakte geen grote winkel, maar biedt de lokale klanten wel alles wat ze nodig hebben. De inrichting is aantrekkelijk, modern, authentiek, met warme materialen als hout en baksteen. Speelse communicatie is overvloedig aanwezig, maar wordt nergens opdringerig.

 

“Het gaat niet om een nieuw concept”, benadrukt Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve: “We zijn al enkele jaren bezig met de modernisering van Carrefour market. Daarbij wil de formule zich steeds aanpassen aan de lokale bevolking. We hebben momenteel drie varianten met elk een andere ‘look & feel’. Het klassieke model is intussen bekend. In Brasschaat en Boondael kun je ons ‘urban’ model ontdekken. En Carrefour market Europe is wat we ons ‘highlife’ model noemen.” De winkel is open sinds twee maanden en bijkomende openingen staan op de planning. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.