Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe | RetailDetail

Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe

Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe

In Sint-Pieters-Woluwe opende Carrefour market een supermarkt in een nieuw, chic kleedje: de warme winkelinrichting en het aangepaste assortiment bezorgen de winkel een upscale positionering.  

Hoofdrol voor versmarkt

De nieuwe Carrefour ligt in de Gebroeders Legrainlaan, aan de Vogelzang in Sint-Pieters-Woluwe: een ‘betere’ wijk, zeg maar.  De winkel speelt dan ook in op de behoeften en verwachtingen van de shoppers in deze zone.


Het resultaat is een winkel met een meer upscale positionering, waarin vooral de versmarkt een hoofdrol speelt. Shoppers ontdekken er een aantal nieuwigheden zoals gerijpt vlees en een rijpingskamer, een vernieuwde wijnafdeling, een aanbod losse producten en nieuwe referenties die niet in andere Carrefour market-winkels te vinden zijn. Carré Associates stond in voor de strategische studie en het winkelontwerp. 

 

Warme materialen

Carrefour Market Europe is met minder dan 1.000 m² verkoopoppervlakte geen grote winkel, maar biedt de lokale klanten wel alles wat ze nodig hebben. De inrichting is aantrekkelijk, modern, authentiek, met warme materialen als hout en baksteen. Speelse communicatie is overvloedig aanwezig, maar wordt nergens opdringerig.

 

“Het gaat niet om een nieuw concept”, benadrukt Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve: “We zijn al enkele jaren bezig met de modernisering van Carrefour market. Daarbij wil de formule zich steeds aanpassen aan de lokale bevolking. We hebben momenteel drie varianten met elk een andere ‘look & feel’. Het klassieke model is intussen bekend. In Brasschaat en Boondael kun je ons ‘urban’ model ontdekken. En Carrefour market Europe is wat we ons ‘highlife’ model noemen.” De winkel is open sinds twee maanden en bijkomende openingen staan op de planning. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.