Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel | RetailDetail

Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel

Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel

Carrefour Market gaat bij 200 producten in fysieke winkels recensies van klanten zetten. Daarbij staat een korte tekst te lezen van een online klant en een waardering op basis van sterren. De primeur van het systeem is voor thuismarkt Frankrijk.

Klanten overtuigen

De recensies zijn enkel te vinden op de producten van huismerken en hebben als doel klanten door middel van positieve verhalen van andere klanten te overtuigen om voor het huismerk te kiezen. De labels zullen vanaf 17 juli te vinden zijn bij Carrefour Market.

 

Voor de recensies maakt Carrefour gebruik van de webwinkel. Carrefour pikt er dan ook zelf de positieve berichten en producten met een hoge sterrenrating uit. Toch zullen er ongetwijfeld heel wat klanten zijn die zich gerustgesteld voelen wanneer andere klanten een positief woord over hebben voor een product dat ze niet kennen.

 

Carrefour zet volop in op allerlei vernieuwingen: zo lanceerde de keten onlangs in Italië ook al Carrefour Express 3 Minuti, waar klanten in principe binnen drie minuten geholpen moeten zijn. De winkel van 160 m² mikt dan ook vooral op kant-en-klare maaltijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.