Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel | RetailDetail

Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel

Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel

Carrefour Market gaat bij 200 producten in fysieke winkels recensies van klanten zetten. Daarbij staat een korte tekst te lezen van een online klant en een waardering op basis van sterren. De primeur van het systeem is voor thuismarkt Frankrijk.

Klanten overtuigen

De recensies zijn enkel te vinden op de producten van huismerken en hebben als doel klanten door middel van positieve verhalen van andere klanten te overtuigen om voor het huismerk te kiezen. De labels zullen vanaf 17 juli te vinden zijn bij Carrefour Market.

 

Voor de recensies maakt Carrefour gebruik van de webwinkel. Carrefour pikt er dan ook zelf de positieve berichten en producten met een hoge sterrenrating uit. Toch zullen er ongetwijfeld heel wat klanten zijn die zich gerustgesteld voelen wanneer andere klanten een positief woord over hebben voor een product dat ze niet kennen.

 

Carrefour zet volop in op allerlei vernieuwingen: zo lanceerde de keten onlangs in Italië ook al Carrefour Express 3 Minuti, waar klanten in principe binnen drie minuten geholpen moeten zijn. De winkel van 160 m² mikt dan ook vooral op kant-en-klare maaltijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.