Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel

Carrefour Market zet recensies bij producten in de winkel

Carrefour Market gaat bij 200 producten in fysieke winkels recensies van klanten zetten. Daarbij staat een korte tekst te lezen van een online klant en een waardering op basis van sterren. De primeur van het systeem is voor thuismarkt Frankrijk.

Klanten overtuigen

De recensies zijn enkel te vinden op de producten van huismerken en hebben als doel klanten door middel van positieve verhalen van andere klanten te overtuigen om voor het huismerk te kiezen. De labels zullen vanaf 17 juli te vinden zijn bij Carrefour Market.

 

Voor de recensies maakt Carrefour gebruik van de webwinkel. Carrefour pikt er dan ook zelf de positieve berichten en producten met een hoge sterrenrating uit. Toch zullen er ongetwijfeld heel wat klanten zijn die zich gerustgesteld voelen wanneer andere klanten een positief woord over hebben voor een product dat ze niet kennen.

 

Carrefour zet volop in op allerlei vernieuwingen: zo lanceerde de keten onlangs in Italië ook al Carrefour Express 3 Minuti, waar klanten in principe binnen drie minuten geholpen moeten zijn. De winkel van 160 m² mikt dan ook vooral op kant-en-klare maaltijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top