Carrefour neemt 9 Tecno-vestigingen over | RetailDetail

Carrefour neemt 9 Tecno-vestigingen over

Carrefour neemt 9 Tecno-vestigingen over

Supermarktketen Carrefour wil het komende half jaar negen winkels van de Kempische keten Tecno overnemen. Het is momenteel wel nog niet duidelijk om welke filialen het gaat. De overgenomen winkels zullen allemaal franchisezaken worden.

Carrefour Express

Welke winkels worden overgenomen, zal pas duidelijk worden wanneer Tecno het nieuws heeft gecommuniceerd naar zijn medewerkers. “De winkels zullen allemaal franchisezaken worden onder het label Carrefour Express. Daarmee bedoelen we winkels met een oppervlakte tussen 60 en 400 m² met voor de klanten voldoende keuze in verse voedingswaren en andere basisbenodigdheden”, aldus Carrefour-woordvoerder Baptiste van Outryve aan Made in Kempen.

 

De overname van de winkels past in de verdere expansie van Carrefour in België, dat ook dit jaar weer meer dan twintig nieuwe vestigingen wil openen. Vorig jaar opende het 24 nieuwe filialen. “Carrefour Express is trouwens in volle expansie. Tegelijk hielden we rekening met de geografische ligging. We gaan geen 2 winkels naast mekaar openen.”

 

De winkels van Tecno zijn voornamelijk te vinden in de Kempen, omdat alle filialen geopend werden in een straal van vijftig kilometer rond het hoofdkantoor in Herentals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.