Carrefour ontwikkelt snackformule Bon’App

Carrefour ontwikkelt snackformule Bon’App
Carrefour Bon'App

In Frankrijk test Carrefour een nieuw gemaksconcept dat mikt op onmiddellijke consumptie. Bon’App, genoemd naar het snack-huismerk van de retailer, verkoopt producten om onderweg of ter plaatse te verbruiken.

Impuls

Er lijkt geen einde te komen aan de innovatiedrang bij Carrefour, dat in heel Europa nieuwe winkelconcepten uittest. Wat Bon’App onderscheidt is de focus op onmiddellijke consumptie: pure impuls, met andere woorden. Dat maakt het concept wezenlijk verschillend van – en complementair aan – andere proximiteitsconcepten. 

 

Het assortiment van Carrefour Bon’App telt zo’n 600 referenties. Klanten vinden er kant-en-klare producten voor elk moment van de dag, van het ontbijt tot het avondmaal. Er zijn warme en gekoelde dranken, warme snacks, salades, broodjes, voorgesneden groenten en fruit, gebak, snoepgoed… De sinaasappelpers en de obligate koffieautomaat ontbreken uiteraard niet. Aan een toog en enkele tafeltjes buiten kunnen bezoekers ook ter plaatse consumeren. Er is een ontbijtformule vanaf 3 euro en een lunch vanaf 6,5 euro. 

 

Kleine oppervlakte

Carrefour testte al Bon’App shop-in-shop concepten in verschillende hypermarkten. De eerste twee standalone vestigingen openden in 2015 in Parijs, in de Marais en in het RER-station Auber. Nummer drie – een franchisewinkel – volgde op 18 mei van dit jaar in het Noord-Franse Arras en nummer vier opende op 14 juni in het zuidelijke Montpellier.  

 

Bon’App kiest steeds voor centrumlocaties met veel passage. Het zijn erg kleine winkels bovendien: 50 tot 60 m². In het strakke, moderne interieur met nadrukkelijke signalisatie vinden klanten snel wat ze zoeken. De openingsuren zijn ruim: in Arras van maandag tot zaterdag van 7u tot 21u en op zondag van 11u30 tot 21u.  

 

Met Bon’App lijkt Carrefour een antwoord te formuleren op Monop'daily, de stadsformule van Monoprix die eveneens snelle snacks en maaltijden aanbiedt voor consumptie ter plaatse of onderweg – en die ondertussen al meer dan dertig verkooppunten heeft. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top