Carrefour opent eerste drive-insupermarkt in België | RetailDetail

Carrefour opent eerste drive-insupermarkt in België

Carrefour opent eerste drive-insupermarkt in België

Supermarktketen Carrefour heeft zijn eerste twee drive-ins in België geopend. Via de website drive.be kunnen klanten voortaan hun bestellingen plaatsen, die ze dan later kunnen afhalen in de afhaalpunten van Evere en Oudergem.

"Binnen de vijf minuten weer weg"

Drive.be is het antwoord van Carrefour op de toenemende vraag naar onlineboodschappendiensten. Net zoals bij concurrerende supermarktgroepen kunnen consumenten online hun boodschappen bestellen, waarna de bestelling bij de distributeur wordt klaargemaakt en de klant zijn bestelling vervolgens kan gaan ophalen in een afhaalpunt naar keuze (al is die keuze tot nu toe nog beperkt tot twee).

 

Wie gebruik wil maken van de drive-indienst, zal 4,50 euro kosten moeten betalen, met uitzondering van een gratis eerste keer. Ter vergelijking: Colruyt, die als eerste een dienst voor online boodschappen aanbood in België, rekent 5,50 euro per bestelling aan. Voor bestellingen boven de 150 euro vraagt Carrefour geen extra bijdrage.

 

Bestellingen die voor middernacht geplaatst worden kunnen de volgende dag opgehaald worden en webshoppers genieten van dezelfde prijzen en aanbiedingen als in de winkels. Ook kunnen ze tot vijf boodschappenlijstjes opslaan via hun webaccount. Klanten kunnen er verder nog voor kiezen om een sms te ontvangen wanneer hun bestelling klaar is.

 

Eerste drive-ins in België

Nieuw aan drive.be is evenwel dat Carrefour er als eerste in België voor kiest om met drive-ins te werken, oftewel afhaalpunten op de parking van de winkels, waardoor de klant zijn auto niet uit hoeft om zijn bestelling op te pikken. Op die manier kan Carrefour beloven dat wanneer een klant zijn bestelling komt halen, hij binnen de vijf minuten weer kan vertrekken.

 

"De klant gaat naar de drive van zijn keuze. Hij meldt zich aan de zuil aan, scant de Carrefour Bonus Card of geeft zijn bestelnummer in. Een Carrefour-medewerker zet de bestelling voor de klant in de koffer. Klanten kunnen gewoon in de wagen blijven zitten. De klant rekent af aan de betaalzuil met eender welke betaalkaart", legt Carrefour-woordvoerder Vera Vermeeren het systeem uit.

 

De drive-ins, die in Frankrijk al alomtegenwoordig zijn, dan ook meer op de 'pick-up points' die Albert Heijn sinds kort in Nederland aanbiedt, en wellicht in de nabije toekomst ook in België gaat uitrollen, dan op de afhaaldiensten die Colruyt en Delhaize op dit moment aanbieden.

 

In december komt er nog een drive.be op de parking van de hypermarkt in Mont-Saint-Jean. Andere locaties die vandaag al op de plannnig staan, zijn Drogenbos, Ans, Herstal en Kuringen. Een precieze timing daarvoor is echter nog niet bekend. Carrefour wil op termijn een vijftigtal drive.be-afhaalpunten hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Back to top