Carrefour opent nieuw enseigne Easy market | RetailDetail

Carrefour opent nieuw enseigne Easy market

Carrefour opent nieuw enseigne Easy market

Supermarktketen Carrefour heeft twee buurtsupermarkten heropend onder het nieuwe enseigne Easy market. Daarmee zet de Franse groep een testproject verder dat eerst al resulteerde in twee Easy Caddy-winkels.

Mechelen en Charleroi

In Mechelen werd de Carrefour Market aan de Battelsesteenweg grondig verbouwd en heropend, in Charleroi gaat het om een voormalige Spar in de buurt van het winkelcentrum Ville2 (waarin ook al een Carrefour Market van de groep Mestdagh gevestigd is). In tegenstelling tot de Easy Caddy-winkels blijft deze keer het Carrefour-logo wél duidelijk op de gevel aanwezig.

 

Bij Carrefour Belgium kan men ons enkel vertellen dat het om testwinkels gaat en dat het veel te vroeg is om erover te communiceren. “Het project bevindt zich in een labofase. Het gaat om twee erg verschillende winkels, waarin we uiteenlopende concepten uittesten. Al wat ik erover vertel, zou meteen achterhaald zijn”, geeft woordvoerder Baptiste Van Outryve ons mee.

 

In 2013 opende Carrefour een eerste Easy Caddy-winkel in Moerbeke-Waas. Die kreeg begin 2015 een collega in Melsele (Beveren). Beide franchisewinkels testen een low-cost concept dat een oplossing moet bieden voor supermarkten die te groot zijn voor het Carrefour Express-concept, maar te klein om de sterktes van Carrefour Market ten volle uit te spelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top