Carrefour opent nieuw enseigne Easy market

Carrefour opent nieuw enseigne Easy market

Supermarktketen Carrefour heeft twee buurtsupermarkten heropend onder het nieuwe enseigne Easy market. Daarmee zet de Franse groep een testproject verder dat eerst al resulteerde in twee Easy Caddy-winkels.

Mechelen en Charleroi

In Mechelen werd de Carrefour Market aan de Battelsesteenweg grondig verbouwd en heropend, in Charleroi gaat het om een voormalige Spar in de buurt van het winkelcentrum Ville2 (waarin ook al een Carrefour Market van de groep Mestdagh gevestigd is). In tegenstelling tot de Easy Caddy-winkels blijft deze keer het Carrefour-logo wél duidelijk op de gevel aanwezig.

 

Bij Carrefour Belgium kan men ons enkel vertellen dat het om testwinkels gaat en dat het veel te vroeg is om erover te communiceren. “Het project bevindt zich in een labofase. Het gaat om twee erg verschillende winkels, waarin we uiteenlopende concepten uittesten. Al wat ik erover vertel, zou meteen achterhaald zijn”, geeft woordvoerder Baptiste Van Outryve ons mee.

 

In 2013 opende Carrefour een eerste Easy Caddy-winkel in Moerbeke-Waas. Die kreeg begin 2015 een collega in Melsele (Beveren). Beide franchisewinkels testen een low-cost concept dat een oplossing moet bieden voor supermarkten die te groot zijn voor het Carrefour Express-concept, maar te klein om de sterktes van Carrefour Market ten volle uit te spelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top