Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Drie jaar geleden opende in Parijs de eerste Carrefour Bio winkel en momenteel zijn er al vijf zulke winkels, maar tegen eind dit jaar wil de Franse retailer al tien bioverkooppunten hebben. Die zullen gemiddeld iets groter zijn en meer referenties verkopen. 

Hogere versnelling

De zesde Carrefour Bio-vestiging opent volgende week in het 19de arrondissement in Parijs, meldt het vakblad Linéaires. Nadat de formule er drie jaar over deed om vijf vestigingen te openen, schakelt ze nu een versnelling hoger en wil ze dit jaar alleen al vijf nieuwe winkels openen, allemaal in de Parijse regio. 

 

Het concept evolueert ondertussen: de eerste Carrefour Bio was 170m² groot en verkocht 2.000 referenties, maar de nieuwe winkels zullen tussen 200 en 300 m² in beslag nemen en 3.700 referenties verkopen, waarvan ongeveer 1.500 onder huismerk. De uitbating van de winkels wordt toevertrouwd aan zelfstandige geranten. 

 

Bio en milieubewust

De Carrefour Bio-buurtwinkels beperken zich niet tot het verkopen van biologische producten, maar willen ook op andere manieren milieubewust zijn. Dat blijkt onder meer uit het gebruik van gesloten koelmeubels, ledverlichting, bulkproducten en papieren zakjes voor groenten en fruit. De openingsuren zijn ruim: van 8 tot 21u, en ook op zondagochtend. 

 

Ook in de reguliere super- en hypermarkten blijft Carrefour France het Carrefour Bio merk ondersteunen. “In 2015 verkochten we meer dan 125 miljoen producten. Daarmee is Carrefour Bio het grootste biomerk in Frankrijk”, verklaart Richard Vavasseur, directeur van de premiummerken bij Carrefour. Een nieuwe televisiecampagne zet de Carrefour Bio-producten in de kijker in maart en april. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top