Carrefour rolt Bio-concept verder uit | RetailDetail

Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Drie jaar geleden opende in Parijs de eerste Carrefour Bio winkel en momenteel zijn er al vijf zulke winkels, maar tegen eind dit jaar wil de Franse retailer al tien bioverkooppunten hebben. Die zullen gemiddeld iets groter zijn en meer referenties verkopen. 

Hogere versnelling

De zesde Carrefour Bio-vestiging opent volgende week in het 19de arrondissement in Parijs, meldt het vakblad Linéaires. Nadat de formule er drie jaar over deed om vijf vestigingen te openen, schakelt ze nu een versnelling hoger en wil ze dit jaar alleen al vijf nieuwe winkels openen, allemaal in de Parijse regio. 

 

Het concept evolueert ondertussen: de eerste Carrefour Bio was 170m² groot en verkocht 2.000 referenties, maar de nieuwe winkels zullen tussen 200 en 300 m² in beslag nemen en 3.700 referenties verkopen, waarvan ongeveer 1.500 onder huismerk. De uitbating van de winkels wordt toevertrouwd aan zelfstandige geranten. 

 

Bio en milieubewust

De Carrefour Bio-buurtwinkels beperken zich niet tot het verkopen van biologische producten, maar willen ook op andere manieren milieubewust zijn. Dat blijkt onder meer uit het gebruik van gesloten koelmeubels, ledverlichting, bulkproducten en papieren zakjes voor groenten en fruit. De openingsuren zijn ruim: van 8 tot 21u, en ook op zondagochtend. 

 

Ook in de reguliere super- en hypermarkten blijft Carrefour France het Carrefour Bio merk ondersteunen. “In 2015 verkochten we meer dan 125 miljoen producten. Daarmee is Carrefour Bio het grootste biomerk in Frankrijk”, verklaart Richard Vavasseur, directeur van de premiummerken bij Carrefour. Een nieuwe televisiecampagne zet de Carrefour Bio-producten in de kijker in maart en april. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Go Sport ontvouwt grootse internationale plannen

22/02/2018

De Franse sportretailer Go Sport, in ons land actief met twaalf winkels, koestert ambitieuze expansieplannen. Binnen Europa worden Spanje en Polen de speerpunten, daarbuiten zet de groep in op Marokko en India.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Fusie legde Fnac Darty geen windeieren

22/02/2018

De Franse entertainment- en elektroretailer Fnac Darty, de groep boven het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft “een solide 2017” achter de rug. De omzet steeg immers met bijna 40%.

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Back to top