Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Drie jaar geleden opende in Parijs de eerste Carrefour Bio winkel en momenteel zijn er al vijf zulke winkels, maar tegen eind dit jaar wil de Franse retailer al tien bioverkooppunten hebben. Die zullen gemiddeld iets groter zijn en meer referenties verkopen. 

Hogere versnelling

De zesde Carrefour Bio-vestiging opent volgende week in het 19de arrondissement in Parijs, meldt het vakblad Linéaires. Nadat de formule er drie jaar over deed om vijf vestigingen te openen, schakelt ze nu een versnelling hoger en wil ze dit jaar alleen al vijf nieuwe winkels openen, allemaal in de Parijse regio. 

 

Het concept evolueert ondertussen: de eerste Carrefour Bio was 170m² groot en verkocht 2.000 referenties, maar de nieuwe winkels zullen tussen 200 en 300 m² in beslag nemen en 3.700 referenties verkopen, waarvan ongeveer 1.500 onder huismerk. De uitbating van de winkels wordt toevertrouwd aan zelfstandige geranten. 

 

Bio en milieubewust

De Carrefour Bio-buurtwinkels beperken zich niet tot het verkopen van biologische producten, maar willen ook op andere manieren milieubewust zijn. Dat blijkt onder meer uit het gebruik van gesloten koelmeubels, ledverlichting, bulkproducten en papieren zakjes voor groenten en fruit. De openingsuren zijn ruim: van 8 tot 21u, en ook op zondagochtend. 

 

Ook in de reguliere super- en hypermarkten blijft Carrefour France het Carrefour Bio merk ondersteunen. “In 2015 verkochten we meer dan 125 miljoen producten. Daarmee is Carrefour Bio het grootste biomerk in Frankrijk”, verklaart Richard Vavasseur, directeur van de premiummerken bij Carrefour. Een nieuwe televisiecampagne zet de Carrefour Bio-producten in de kijker in maart en april. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top