Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië
Supeco Trofarello

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Grootverpakkingen

Supeco is een van oorsprong Spaanse winkelformule die door Carrefour intussen ook in Roemenië wordt getest. De naam staat voor ‘supermercato economico’, voordelige supermarkt dus. Het concept is een opmerkelijke mix tussen een discount en een cash & carry. Een eerste Italiaanse Supeco opende al in januari laatstleden in Novara (bij Milaan) als annex van een Docks Market cash & carry winkel. Toen ging het om een test op een oppervlakte van slechts 250 vierkante meter.


De nieuwe vestiging, in Trofarello nabij Turijn, staat op zichzelf en heeft een oppervlakte van 1.500 vierkante meter. De winkel verkoopt 6.300 referenties, waarvan 4.500 in droge voeding, dranken en non-food. Eersteprijsproducten vertegenwoordigen zowat de helft van dat foodaanbod. Daarnaast zijn er ook A-merkproducten, vaak in grootverpakkingen voor de horeca. De formule lijkt hiermee zowel op gezinnen als op bedrijven te mikken. Bovendien verkoopt Supeco nog eens 1.800 verse producten: groenten en fruit, slagerij, bakkerij…  


In Trofarello heeft Supeco de plaats ingenomen van een Carrefour hypermarkt die eerder dit jaar werd gesloten. Later dit jaar opent een volgende vestiging in Borgomanero (in het noorden van Piëmonte), opnieuw op een voormalige Carrefour-hypermarktsite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top