Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië
Supeco Trofarello

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Grootverpakkingen

Supeco is een van oorsprong Spaanse winkelformule die door Carrefour intussen ook in Roemenië wordt getest. De naam staat voor ‘supermercato economico’, voordelige supermarkt dus. Het concept is een opmerkelijke mix tussen een discount en een cash & carry. Een eerste Italiaanse Supeco opende al in januari laatstleden in Novara (bij Milaan) als annex van een Docks Market cash & carry winkel. Toen ging het om een test op een oppervlakte van slechts 250 vierkante meter.


De nieuwe vestiging, in Trofarello nabij Turijn, staat op zichzelf en heeft een oppervlakte van 1.500 vierkante meter. De winkel verkoopt 6.300 referenties, waarvan 4.500 in droge voeding, dranken en non-food. Eersteprijsproducten vertegenwoordigen zowat de helft van dat foodaanbod. Daarnaast zijn er ook A-merkproducten, vaak in grootverpakkingen voor de horeca. De formule lijkt hiermee zowel op gezinnen als op bedrijven te mikken. Bovendien verkoopt Supeco nog eens 1.800 verse producten: groenten en fruit, slagerij, bakkerij…  


In Trofarello heeft Supeco de plaats ingenomen van een Carrefour hypermarkt die eerder dit jaar werd gesloten. Later dit jaar opent een volgende vestiging in Borgomanero (in het noorden van Piëmonte), opnieuw op een voormalige Carrefour-hypermarktsite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Groep lanceert digitaal platform om klant te helpen bij voedingskeuzes

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’. Die beschikt over alle mogelijke informatie rond de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moet de klant eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Back to top