Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië
Supeco Trofarello

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Grootverpakkingen

Supeco is een van oorsprong Spaanse winkelformule die door Carrefour intussen ook in Roemenië wordt getest. De naam staat voor ‘supermercato economico’, voordelige supermarkt dus. Het concept is een opmerkelijke mix tussen een discount en een cash & carry. Een eerste Italiaanse Supeco opende al in januari laatstleden in Novara (bij Milaan) als annex van een Docks Market cash & carry winkel. Toen ging het om een test op een oppervlakte van slechts 250 vierkante meter.


De nieuwe vestiging, in Trofarello nabij Turijn, staat op zichzelf en heeft een oppervlakte van 1.500 vierkante meter. De winkel verkoopt 6.300 referenties, waarvan 4.500 in droge voeding, dranken en non-food. Eersteprijsproducten vertegenwoordigen zowat de helft van dat foodaanbod. Daarnaast zijn er ook A-merkproducten, vaak in grootverpakkingen voor de horeca. De formule lijkt hiermee zowel op gezinnen als op bedrijven te mikken. Bovendien verkoopt Supeco nog eens 1.800 verse producten: groenten en fruit, slagerij, bakkerij…  


In Trofarello heeft Supeco de plaats ingenomen van een Carrefour hypermarkt die eerder dit jaar werd gesloten. Later dit jaar opent een volgende vestiging in Borgomanero (in het noorden van Piëmonte), opnieuw op een voormalige Carrefour-hypermarktsite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top