Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië
Supeco Trofarello

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Grootverpakkingen

Supeco is een van oorsprong Spaanse winkelformule die door Carrefour intussen ook in Roemenië wordt getest. De naam staat voor ‘supermercato economico’, voordelige supermarkt dus. Het concept is een opmerkelijke mix tussen een discount en een cash & carry. Een eerste Italiaanse Supeco opende al in januari laatstleden in Novara (bij Milaan) als annex van een Docks Market cash & carry winkel. Toen ging het om een test op een oppervlakte van slechts 250 vierkante meter.


De nieuwe vestiging, in Trofarello nabij Turijn, staat op zichzelf en heeft een oppervlakte van 1.500 vierkante meter. De winkel verkoopt 6.300 referenties, waarvan 4.500 in droge voeding, dranken en non-food. Eersteprijsproducten vertegenwoordigen zowat de helft van dat foodaanbod. Daarnaast zijn er ook A-merkproducten, vaak in grootverpakkingen voor de horeca. De formule lijkt hiermee zowel op gezinnen als op bedrijven te mikken. Bovendien verkoopt Supeco nog eens 1.800 verse producten: groenten en fruit, slagerij, bakkerij…  


In Trofarello heeft Supeco de plaats ingenomen van een Carrefour hypermarkt die eerder dit jaar werd gesloten. Later dit jaar opent een volgende vestiging in Borgomanero (in het noorden van Piëmonte), opnieuw op een voormalige Carrefour-hypermarktsite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top