Transformatieplan Carrefour wordt uitgesteld | RetailDetail

Carrefour stelt Transformatieplan uit

Carrefour stelt Transformatieplan uit
© Shutterstock

De Franse retailgroep Carrefour had graag nog voor het einde van het jaar zijn nieuwe transformatieplan gepresenteerd, maar de directie van het supermarktbedrijf voelde zich gedwongen de deadline te verschuiven naar januari.

Stakingen vermijden

De beslissing om de nieuwe strategie na Nieuwjaar vrij te geven is bijzonder eenvoudig: Carrefour heeft angst voor stakingen. Omdat de feestdagen bijzonder belangrijk zijn voor de retailer, heeft die besloten om het transformatieplan pas in het nieuwe jaar bekend te maken en zo hopelijk rustige feestdagen te kunnen beleven.

 

Dat Carrefour zo voorzichtig omspringt met het vrijgegeven van het transformatieplan toont nog maar eens aan dat er meer dan waarschijnlijk drastische maatregelen zullen worden genomen. Analisten gaan er vanuit dat Carrefour tot 1 miljard euro zal moeten besparen om de resultaten terug op niveau te krijgen.

 

De vakbonden zijn ondertussen niet te spreken over de werkwijze van de directie. Zij willen immers zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn. “Wij willen een routeplan. We hebben het hier over een herstructurering van de hypers en een vermindering van de kosten. We willen graag weten over welke winkels het gaat”, zegt Michel Enguelz, afgevaardige van de vakbond Force Ouvrière.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top