Carrefour in tegenaanval na start Amazon Prime Now | RetailDetail

Carrefour in tegenaanval na start Amazon Prime Now

Carrefour in tegenaanval na start Amazon Prime Now

Vanuit enkele Parijse supermarkten gaat Carrefour boodschappen bezorgen binnen het uur. Dat is een reactie op de lancering van de dienst Amazon Prime Now in de Franse hoofdstad.

Per fiets

Vorige week meldden we al dat Amazon Prime Now van start ging in Parijs. Die dienst levert bestellingen binnen het uur aan Prime-abonnees. Ook al heeft Amazon nog geen concrete plannen om ook zijn online supermarkt Amazon Fresh in Parijs te lanceren, toch blijft Carrefour niet bij de pakken zitten. De retailer gaat op zijn beurt een systeem testen om boodschappen binnen het uur te bezorgen, meldt het Franse vakblad Linéaires.

 

In drie Carrefour-supermarkten in de Parijse binnenstad zullen medewerkers de bestellingen klaarzetten, om ze aan huis te laten leveren door postbodes per fiets. Dat doet dan weer sterk denken aan het recente project van Albert Heijn om boodschappen te bezorgen met de elektrische fiets.

 

In elk geval lijkt snelheid van levering nu de inzet te worden van de online concurrentieslag. Een kostelijke dienst, waar een bepaald segment van de consumenten blijkbaar wél extra voor wil betalen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.