Carrefour test geconnecteerde winkelkar | RetailDetail

Carrefour test geconnecteerde winkelkar

Carrefour test geconnecteerde winkelkar

Carrefour is gestart met het testen van een geconnecteerde winkelkar. De vestiging in het shoppingcenter Euralille in Rijsel kreeg de primeur.

 

Kar met ingebouwde iPad

De geconnecteerde winkelkar kreeg een iPad in haar stuurbar. Daarop kan de winkelketen de producten waarvoor ze promotie voert onder de aandacht brengen. Bij de test zet het bedrijf een dertigtal tablets in.

 

De tablet werkt op basis van de app Promo C-Où. Sinds zijn lancering in mei 2015 werd die al meer dan 4.000 keer gedownload.

 

De verwachtingen zijn hooggespannen. De warenhuisketen stelt immers dat 69% van de koopbeslissingen pas in het warenhuis worden genomen. Voorts ontdekken 55% van de consumenten innovaties pas in de supermarkt. Het komt er dus op aan om de consument te vatten tijdens zijn winkelbezoek zelf.

 

Tablet doet suggesties

Helemaal nieuw is dit echter niet. De Amerikaanse sauzenfabrikant Hellman’s pionierde in 2013 in Brazilië al met de opbouw van een tablet op een winkelkar, die telkens de consument een voedingsproduct in zijn kar legde suggesties gaf voor bijkomende producten om een volledige maaltijd samen te stellen.

 

Ook wanneer die consument verder voorbij complementaire producten kwam, kreeg hij een soortgelijke boodschap op zijn scherm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.