Carrefour test geconnecteerde winkelkar

Carrefour test geconnecteerde winkelkar

Carrefour is gestart met het testen van een geconnecteerde winkelkar. De vestiging in het shoppingcenter Euralille in Rijsel kreeg de primeur.

 

Kar met ingebouwde iPad

De geconnecteerde winkelkar kreeg een iPad in haar stuurbar. Daarop kan de winkelketen de producten waarvoor ze promotie voert onder de aandacht brengen. Bij de test zet het bedrijf een dertigtal tablets in.

 

De tablet werkt op basis van de app Promo C-Où. Sinds zijn lancering in mei 2015 werd die al meer dan 4.000 keer gedownload.

 

De verwachtingen zijn hooggespannen. De warenhuisketen stelt immers dat 69% van de koopbeslissingen pas in het warenhuis worden genomen. Voorts ontdekken 55% van de consumenten innovaties pas in de supermarkt. Het komt er dus op aan om de consument te vatten tijdens zijn winkelbezoek zelf.

 

Tablet doet suggesties

Helemaal nieuw is dit echter niet. De Amerikaanse sauzenfabrikant Hellman’s pionierde in 2013 in Brazilië al met de opbouw van een tablet op een winkelkar, die telkens de consument een voedingsproduct in zijn kar legde suggesties gaf voor bijkomende producten om een volledige maaltijd samen te stellen.

 

Ook wanneer die consument verder voorbij complementaire producten kwam, kreeg hij een soortgelijke boodschap op zijn scherm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top