Carrefour test nieuw concept met meer premium producten | RetailDetail

Carrefour test nieuw concept met meer premium producten

Carrefour test nieuw concept met meer premium producten

Supermarktbedrijf Carrefour test in het Spaanse Madrid een nieuw concept, waarbij meer aandacht wordt geschonken aan kwaliteitsproducten. De supermarkt is ook ingedeeld als een traditionele markt, met plek om ter plaatste te eten.

Aandacht voor vers

Carrefour noemt de winkel een grote stap in de andere richting: er worden 12.000 producten verkocht, waarvan 2.500 verse producten als vlees, brood, vis, fruit en groenten. Dat is bijna het dubbele aantal verse producten tegenover een Carrefour Market, dat ongeveer evenveel producten aanbiedt.

 

Daarnaast is er ook meer aandacht voor biologische producten, zijn er 600 wijnen te vinden en meer dan 160 merken kaas. Er werken ook 125 mensen in de winkel, ook al het dubbele van een winkel van een gelijkaardig formaat. Zo wil Carrefour de klant meer aandacht geven in de winkel en hem het gevoel geven dat hij op een traditionele markt aan het winkelen is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.