Carrefour test nieuw concept met meer premium producten | RetailDetail

Carrefour test nieuw concept met meer premium producten

Carrefour test nieuw concept met meer premium producten

Supermarktbedrijf Carrefour test in het Spaanse Madrid een nieuw concept, waarbij meer aandacht wordt geschonken aan kwaliteitsproducten. De supermarkt is ook ingedeeld als een traditionele markt, met plek om ter plaatste te eten.

Aandacht voor vers

Carrefour noemt de winkel een grote stap in de andere richting: er worden 12.000 producten verkocht, waarvan 2.500 verse producten als vlees, brood, vis, fruit en groenten. Dat is bijna het dubbele aantal verse producten tegenover een Carrefour Market, dat ongeveer evenveel producten aanbiedt.

 

Daarnaast is er ook meer aandacht voor biologische producten, zijn er 600 wijnen te vinden en meer dan 160 merken kaas. Er werken ook 125 mensen in de winkel, ook al het dubbele van een winkel van een gelijkaardig formaat. Zo wil Carrefour de klant meer aandacht geven in de winkel en hem het gevoel geven dat hij op een traditionele markt aan het winkelen is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".