Carrefour Urbano: supermarkt wordt dienstenhub

Carrefour Urbano: supermarkt wordt dienstenhub

De evolutie van productretail naar dienstenretail is ook Carrefour niet ontgaan: in Italië ontwikkelt de retailer een nieuw type stadssupermarkt, waarin ook diensten van vaklui tot het aanbod behoren. 

Loodgieter nodig? 

Carrefour market Urbano is de naam van de supermarkt in stadsuitvoering die de keten deze zomer heeft geopend in het centrum van Turijn. De winkel is 785 m² groot, verkoopt zo’n 8500 referenties en is 24 uur per dag en zeven dagen per week open, zoals wel meer Italiaanse Carrefourwinkels. Shoppers vinden er onder andere afhaalmaaltijden, sushi, bio- en streekproducten en een uitgebreide wellnessafdeling. Op zich niks bijzonders. 

 

De grote nieuwigheid in de winkel is de dienstenafdeling Blue Box. Dat je daar foto’s kunt uitprinten, je was kunt uitbesteden of je online bestellingen kunt afhalen, is ook niet zo uitzonderlijk. Wél origineel is het feit dat Carrefour hier van 9u tot 21u vaklui ter beschikking stelt van het cliënteel: wie snel een elektricien, een slotenmaker, een schoenmaker of een hersteller voor z’n boiler of airco nodig heeft, kan hier terecht. Carrefour werkt voor deze service samen met Europ Assistance en wil in de toekomst nog meer diensten toevoegen, waaronder kinderopvang. 

 

Service voor stadsmensen

Een andere innovatie is de Lunchbox: je kunt ’s ochtends online een lunch naar je smaak samenstellen, en die tegen de middag gaan afhalen in de winkel. Klanten kunnen bovendien ter plaatse in het Market Café terecht voor koffie, sap en gebak, maar ook om hun smartphone op te laden en van de gratis wifi gebruik te maken. 

 

Met het nieuwe concept wil Carrefour naar eigen zeggen een concreet antwoord bieden op alle dagelijkse behoeften van de klanten, en dan vooral van de vele alleenstaande mensen die in de steden wonen. De winkel wordt dus een echte dienstenhub voor stadsbewoners. Dit najaar gaat Carrefour in Italië nog meer stadssupermarkten van dit type openen, onder andere in Milaan. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de hypermarkt van Bièrges aanvaardt Carrefour nu bij alle hypermarkten en bij Carrefour Markets in eigen beheer herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen. Zo wil de groep de afvalberg helpen reduceren.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top