Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen | RetailDetail

Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen

Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen

Carrefour België wil meer klanten aanzetten om online te winkelen en verlaagt daarom de bezorgkosten. Naar eigen zeggen biedt het zo de goedkoopste thuislevering in de Belgische retail aan.

 

Gratis vanaf 150 euro

Voorheen kostte de thuislevering van een online bestelling bij Carrefour 14,45 euro, maar voortaan is dat nog maar 9,50 euro. Voor bestellingen boven 150 euro is de levering zelfs volledig gratis. Bij concurrent Delhaize kost thuislevering 9,95 euro, al is dat maar half zoveel bij promoties. 

 

“Met deze verschillende distributiekanalen biedt Carrefour elke klant de mogelijkheid om zijn boodschappen (food of non-food) te doen wanneer en hoe hij dat wil, geleverd op het moment dat hem het beste past, voor de laagste prijs in België of gratis”, aldus Carrefour. De groep breidde onlangs ook al de mogelijkheden van de mobiele app uit, waardoor gebruikers onder andere eenvoudiger kortingen kunnen gebruiken en hun aankoopgeschiedenis kunnen bekijken.

 

De thuislevering blijft overigens gratis voor de Simply You Box. Bestellingen als multimedia, huishoudapparaten, baby, speelgoed, cultuur & vrije tijd, doe-het-zelf & tuin worden gratis geleverd vanaf 50 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.