Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone | RetailDetail

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Binnenkort wordt het proefproject van Delhaize en Atos Worldline, waarbij kan betaald worden met de app van Bancontact, ook opengesteld naar andere ketens. Veel van hen gaan het systeem ook in gebruik nemen, maar Carrefour reageert afwachtend.

"Te traag" volgens Carrefour

Onder andere JBC, A.S. Adventure, Krefel, Inno en Decathlon gaan vanaf juni het betaalsysteem testen. Ze volgen daarmee onder andere in de voetsporen van Colruyt, dat een jaar geleden het systeem al in gebruik nam, maar dan met de app SEQR. Toch geven Colruyt en Delhaize toe dat het momenteel nog maar een kleine groep is die gebruik maakt van betalingen met de smartphone, al zien beide ketens wel potentieel in het systeem en stellen vast dat het aantal gebruikers gestaag groeit.

 

Carrefour is momenteel nog niet van plan om het systeem in te voeren en daar is één grote reden voor: “Het duurt langer dan betalen via een gewone bankkaart”, zegt woordvoerster Vera Vermeeren aan De Tijd. De keten ziet dan ook meer toekomst in het gebruik van NFC-technologie, waarbij contactloos kan betaald worden met een gewone bankkaart. Dat werkt immers wel veel sneller.

 

Worldline is dan weer van mening dat beide systemen gewoon allebei kunnen worden gebruikt in dezelfde winkel: “Elke extra mogelijkheid om te betalen kan het klanten makkelijker maken”, aldus verantwoordelijke Abdelkarim Azouza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.