Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Binnenkort wordt het proefproject van Delhaize en Atos Worldline, waarbij kan betaald worden met de app van Bancontact, ook opengesteld naar andere ketens. Veel van hen gaan het systeem ook in gebruik nemen, maar Carrefour reageert afwachtend.

"Te traag" volgens Carrefour

Onder andere JBC, A.S. Adventure, Krefel, Inno en Decathlon gaan vanaf juni het betaalsysteem testen. Ze volgen daarmee onder andere in de voetsporen van Colruyt, dat een jaar geleden het systeem al in gebruik nam, maar dan met de app SEQR. Toch geven Colruyt en Delhaize toe dat het momenteel nog maar een kleine groep is die gebruik maakt van betalingen met de smartphone, al zien beide ketens wel potentieel in het systeem en stellen vast dat het aantal gebruikers gestaag groeit.

 

Carrefour is momenteel nog niet van plan om het systeem in te voeren en daar is één grote reden voor: “Het duurt langer dan betalen via een gewone bankkaart”, zegt woordvoerster Vera Vermeeren aan De Tijd. De keten ziet dan ook meer toekomst in het gebruik van NFC-technologie, waarbij contactloos kan betaald worden met een gewone bankkaart. Dat werkt immers wel veel sneller.

 

Worldline is dan weer van mening dat beide systemen gewoon allebei kunnen worden gebruikt in dezelfde winkel: “Elke extra mogelijkheid om te betalen kan het klanten makkelijker maken”, aldus verantwoordelijke Abdelkarim Azouza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top