Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone | RetailDetail

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Binnenkort wordt het proefproject van Delhaize en Atos Worldline, waarbij kan betaald worden met de app van Bancontact, ook opengesteld naar andere ketens. Veel van hen gaan het systeem ook in gebruik nemen, maar Carrefour reageert afwachtend.

"Te traag" volgens Carrefour

Onder andere JBC, A.S. Adventure, Krefel, Inno en Decathlon gaan vanaf juni het betaalsysteem testen. Ze volgen daarmee onder andere in de voetsporen van Colruyt, dat een jaar geleden het systeem al in gebruik nam, maar dan met de app SEQR. Toch geven Colruyt en Delhaize toe dat het momenteel nog maar een kleine groep is die gebruik maakt van betalingen met de smartphone, al zien beide ketens wel potentieel in het systeem en stellen vast dat het aantal gebruikers gestaag groeit.

 

Carrefour is momenteel nog niet van plan om het systeem in te voeren en daar is één grote reden voor: “Het duurt langer dan betalen via een gewone bankkaart”, zegt woordvoerster Vera Vermeeren aan De Tijd. De keten ziet dan ook meer toekomst in het gebruik van NFC-technologie, waarbij contactloos kan betaald worden met een gewone bankkaart. Dat werkt immers wel veel sneller.

 

Worldline is dan weer van mening dat beide systemen gewoon allebei kunnen worden gebruikt in dezelfde winkel: “Elke extra mogelijkheid om te betalen kan het klanten makkelijker maken”, aldus verantwoordelijke Abdelkarim Azouza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.