CEO Delhaize Europa Stéfan Descheemaeker treedt af | RetailDetail

CEO Delhaize Europa Stéfan Descheemaeker treedt af

CEO Delhaize Europa Stéfan Descheemaeker treedt af

De Europese CEO van Delhaize Group, Stéfan Descheemaeker, legt op 31 oktober zijn functie neer. Als gevolg daarvan zullen de huidige Europese regiomanagers (Belgisch CEO Dirk Van den Berghe en hoofd van Zuidoost-Europa Kostas Macheras) rechtstreeks aan de groepsdirecteur rapporteren.

Geen Europees topman meer voor Delhaize

Frans Muller, de kersverse CEO van Delhaize Group, krijgt er meteen een paar taken bij: er is immers gekozen om Europees topman Stéfan Descheemaeker niet te vervangen. In plaats daarvan zullen Dirk Van den Berghe, CEO van Delhaize België, en Kostas Macheras, die naast CEO van Delhaize Group Azië ook topman is voor Zuidoost-Europa, direct verslag uitbrengen aan Muller.

 

Of het vertrek van Descheemaeker uit eigen wil is of ingegeven is door het nieuwe management, is officieel niet bekend. Wel is geweten dat zowel Stéfan Descheemaeker als Amerikaans topman Roland Smith interesse hadden om zelf de taak van Frans Muller op te nemen. Beiden verlaten, nu duidelijk is dat ze de naast die functie hebben gegrepen, de distributiegroep.

 

"Delhaize naar hoger niveau getild"

Aftredend groepstopman Pierre-Olivier Beckers bedankte Descheemaeker alvast om “een energiek leider te zijn geweest die de aandacht voor cash-flow in de organisatie heeft verhoogd en het bedrijf naar een hoger prestatieniveau heeft getild, terwijl hij ook de bedrijfswaarden standvastig heeft gepromoot”.

 


Frans Muller beklemtoonde ook nog dat hij nu nauw zal gaan samenwerken met Pierre Bouchut, financieel directeur van Delhaize Group, en dat hij ondertussen zeker niet zal vergeten een nieuwe CEO te zoeken voor Delhaize in Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.