CEO Georg Fischer weg bij Lidl België | RetailDetail

CEO Georg Fischer weg bij Lidl België

CEO Georg Fischer weg bij Lidl België

Algemeen directeur Georg Fischer heeft de Belgische afdeling van discounter Lidl verlaten. Lidl België bevestigt het vertrek, maar geeft geen commentaar.


De Duitser was sinds het najaar van 2006 CEO bij Lidl België. Hij volgde toen Ivan Sabbe op, die nu in het Vlaams Parlement zetelt voor LDD. Sabbe had de Belgische afdeling meer dan 13 jaar geleid.

Bijna 300 Belgische vestigingen

De Duitse discounter heeft bijna 300 vestigingen in België en telt circa 4000 medewerkers. De prijsbreker werd in 1973 opgericht. In Duitsland heeft de keten meer dan 600 vestigingen. In 1989 begon de groep zijn Europese expansie met een eerste vestiging in Frankrijk. Lidl heeft intussen ongeveer 8100 filialen in 24 landen, goed voor 150.000 werknemers.
 

Algemeen directeur Georg Fischer heeft de Belgische afdeling van discounter Lidl verlaten. Lidl België bevestigt het vertrek, maar geeft geen commentaar.


De Duitser was sinds het najaar van 2006 CEO bij Lidl België. Hij volgde toen Ivan Sabbe op, die nu in het Vlaams Parlement zetelt voor LDD. Sabbe had de Belgische afdeling meer dan 13 jaar geleid.

Bijna 300 Belgische vestigingen

De Duitse discounter heeft bijna 300 vestigingen in België en telt circa 4000 medewerkers. De prijsbreker werd in 1973 opgericht. In Duitsland heeft de keten meer dan 600 vestigingen. In 1989 begon de groep zijn Europese expansie met een eerste vestiging in Frankrijk. Lidl heeft intussen ongeveer 8100 filialen in 24 landen, goed voor 150.000 werknemers.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.