CEO Jan Vandenwyngaerden verlaat Palm Breweries

CEO Jan Vandenwyngaerden verlaat Palm Breweries

Eind deze maand neemt CEO Jan Vandenwyngaerden definitief afscheid van Palm Belgian Craft Brewers. Hij bleef langer aan dan voorzien, wegens de overname door Bavaria

 

Persoonlijke redenen

Al in november 2015 had Jan Vandenwyngaerden om familiale en persoonlijke redenen zijn ontslag per einde mei 2016 aangeboden. Maar omwille van de overname van Palm Belgian Craft Brewers door Bavaria in mei had de Raad van Bestuur hem gevraagd om nog als CEO aan te blijven tot eind augustus 2016.  


Aangezien een opvolger momenteel nog niet is benoemd, zullen de algemene verantwoordelijkheden vanaf 1 september ad interim worden waargenomen door Andrew Lestiboudois, Directeur Productie & Logistiek. 

 

Boeiend en verrijkend

“De afgelopen 10 jaar in dit prachtige familiebedrijf en in de passionele biersector zijn voor mij, zowel op persoonlijk als professioneel vlak, zeer boeiend en verrijkend geweest”, zegt Jan Vandenwyngaerden. Hij vermeldt in een afscheidsmail onder andere de veelbelovende overname door Bavaria en de lancering van Cornet als hoogtepunten: “recente realisaties die mij heel veel voldoening hebben gegeven, vooral ook omdat ze tot stand zijn gekomen dankzij intensief teamwork waarvoor ik alle collega’s oprechte dank ben verschuldigd.”  


“In de komende jaren wens ik nog parttime professioneel actief te blijven, waarbij ik de bedoeling heb om mijn ervaring in diverse multinationale ondernemingen en in een familiebedrijf, alsook als ex-Voorzitter van een belangrijke belangenvereniging, ten dienste te stellen van enkele bedrijven en organisaties. Mijn huidig mandaat als Bestuurder van Kom op tegen Kanker en een eerste project in de mediasector vormen daarbij alvast een goede aanloop.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Groep lanceert digitaal platform om klant te helpen bij voedingskeuzes

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’. Die beschikt over alle mogelijke informatie rond de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moet de klant eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Back to top