Jan Vandenwyngaerden verlaat Palm Breweries

CEO Jan Vandenwyngaerden verlaat Palm Breweries

CEO Jan Vandenwyngaerden verlaat Palm Breweries

Eind deze maand neemt CEO Jan Vandenwyngaerden definitief afscheid van Palm Belgian Craft Brewers. Hij bleef langer aan dan voorzien, wegens de overname door Bavaria

 

Persoonlijke redenen

Al in november 2015 had Jan Vandenwyngaerden om familiale en persoonlijke redenen zijn ontslag per einde mei 2016 aangeboden. Maar omwille van de overname van Palm Belgian Craft Brewers door Bavaria in mei had de Raad van Bestuur hem gevraagd om nog als CEO aan te blijven tot eind augustus 2016.  


Aangezien een opvolger momenteel nog niet is benoemd, zullen de algemene verantwoordelijkheden vanaf 1 september ad interim worden waargenomen door Andrew Lestiboudois, Directeur Productie & Logistiek. 

 

Boeiend en verrijkend

“De afgelopen 10 jaar in dit prachtige familiebedrijf en in de passionele biersector zijn voor mij, zowel op persoonlijk als professioneel vlak, zeer boeiend en verrijkend geweest”, zegt Jan Vandenwyngaerden. Hij vermeldt in een afscheidsmail onder andere de veelbelovende overname door Bavaria en de lancering van Cornet als hoogtepunten: “recente realisaties die mij heel veel voldoening hebben gegeven, vooral ook omdat ze tot stand zijn gekomen dankzij intensief teamwork waarvoor ik alle collega’s oprechte dank ben verschuldigd.”  


“In de komende jaren wens ik nog parttime professioneel actief te blijven, waarbij ik de bedoeling heb om mijn ervaring in diverse multinationale ondernemingen en in een familiebedrijf, alsook als ex-Voorzitter van een belangrijke belangenvereniging, ten dienste te stellen van enkele bedrijven en organisaties. Mijn huidig mandaat als Bestuurder van Kom op tegen Kanker en een eerste project in de mediasector vormen daarbij alvast een goede aanloop.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.