CEO WE Fashion gaat AH België vertegenwoordigen bij Ahold | RetailDetail

CEO WE Fashion gaat AH België vertegenwoordigen bij Ahold

CEO WE Fashion gaat AH België vertegenwoordigen bij Ahold

Wouter Kolk keert terug naar Ahold: de CEO van WE Fashion wordt er verantwoordelijk voor gemaksformule AH to go, voor Albert Heijn België en voor ketens Etos en Gall & Gall. Voor hij in 2007 de overstap maakte naar WE Fashion was Wouter Kolk al actief bij Ahold, onder meer als directeur van Etos en Gall & Gall.

Nieuwe functie: directeur 'new markets & specialty stores'

De topman van WE Fashion wordt op 1 juni directeur 'new markets & specialty stores' binnen Ahold Europe. Daarmee wordt hij binnen het hoofdkwartier in Amsterdam het aanspreekpunt van onder andere de topman van Albert Heijn België, Corné Mulders.

 

Zijn positie levert hem eveneens een zitje in de directie van Albert Heijn op. Voor Wouter Kolk betekent het een terugkeer naar bekend terrein, want de retailmanager werkte al eerder van 1991 tot midden 2007 voor Ahold. Sander van der Laan, COO van Ahold Europe en CEO van de activiteiten van Albert Heijn, zegt dan ook verheugd te zijn Kolk opnieuw te mogen verwelkomen.

 

"We zijn verheugd dat Wouter Kolk terugkeert naar Ahold en op deze belangrijke plek in ons team leiding gaat geven aan verdere groei. Zijn kennis van onze business, gecombineerd met zijn ervaring de afgelopen zes jaar binnen de mode, maken dat wij veel verwachten van zijn invulling van de rol als directeur New markets & specialty stores binnen Ahold Europe", aldus Van der Laan. Wouter Kolk was vanmorgen niet bereikbaar voor commentaar.

 

COO volgt Kolk op bij WE Fashion

Bij WE Fashion neemt huidig COO John Hind de fakkel over als CEO. De Nederlandse modeketen zegt blij te zijn opvolging te hebben gevonden binnen het bedrijf zelf, omdat zo de continuïteit verzekerd is.

 

De 46-jarige Brit maakt al vijf jaar deel uit van het directieteam van de moderetailer en is vandaag verantwoordelijk voor de divisies sales, retail operations, buying & merchandising en sourcing & production. Eerder was Hind onder meer werkzaam bij Debenhams en Pepe Jeans. Hij heeft ook al ervaring opgedaan als CEO bij Brooks Brothers UK.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.