CFO Koen Sticker verlaat Greenyard Foods

CFO Koen Sticker verlaat Greenyard Foods

Financieel directeur Koen Sticker verlaat per 31 juli groenteverwerker Greenyard Foods. Sticker startte in 2010 bij Univeg en drie jaar later werd hij er financieel directeur. Hij behield die functie na de fusie tot Greenyards in 2015.

Bijgedragen aan Univeg en Greenyard Foods

"Ik ben blij te hebben kunnen bijdragen aan het succesverhaal van Univeg en Greenyard Foods. De ondernemingsgeest van de groep is bijzonder inspirerend en moedigt aan om grenzen te verleggen. Nu is de tijd gekomen voor nieuwe uitdagingen bij een ander bedrijf in een andere sector", aldus Sticker. Hij begint in augustus als CFO bij Aliaxis, een industriële onderneming voor infrastructurele voorzieningen.

 

Greenyard Foods uit Sint-Katelijne-Waver bij Mechelen is een wereldwijde marktleider in verse en bereide groenten en fruit en in substraten. De onderneming bestaat uit diepvriesfabrikant Pinguin, (diepvries), Noliko (groenten en fruit in blik), Univeg (verse groenten en fruit) en Peltracom  (substraten).

 

Het bedrijf ontstond vijftig jaar geleden met de bouw van de fabriek van diepvriesdivisie Pinguin in Westrozebeke en nam in 1995 vestigingen over in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Conservendivisie Noliko kwam in 2011 bij de groep. Vorig jaar werden Univeg en Peltracom aan Greenyard Foods toegevoegd. Univeg is leverancier van gesneden en verpakte groenten aan onder meer supermarktketens en groeide uit tot internationale speler. Het bedrijf nam al diverse drijven over in verwerking, logistiek en distributie.

 

Greenyard Foods heeft nu vestigingen over de hele wereld en levert aan internationale klanten, waaronder heel wat Europese retailers. De onderneming telt ongeveer 8200 medewerkers, is actief in 26 landen en behaalde een omzet van 3,9 miljard euro in het fiscale jaar eindigend op 31 maart 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top