ChiqueOLatte wil uitrollen | RetailDetail

ChiqueOLatte wil uitrollen

ChiqueOLatte wil uitrollen
Facebook

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.


Naar andere steden

Nu wil de formule op korte termijn uitbreiden naar andere grote Nederlandse steden zoals Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Haarlem, Den Bosch, Maastricht, Delft, Eindhoven en Leiden en naar Brussel, Berlijn, Londen en Parijs.


De formule ChiqueOLatte, ingericht als caféconcept, heeft een menukaart met ambachtelijke kwaliteitsproducten: vers gemalen koffie van eigen koffiebonen, biologische theesoorten, eigen recepten voor chocolademelk, chocoladefondue, een chocoladefontein , bonbons, brownies en cheesecakes met chocolade. Veel producten worden ook onder eigen merk uitgebracht. De chocolade van ChiqueOLatte heeft een hoog cacaopercentage en wordt door chocolademakers gemaakt volgens het bean-to-bar-principe.
 

De formule richt zich op beleving via interieur, geurmarketing en smaaksensatie. De gasten ervaren bij binnenkomst de geurenmelange van chocolade en vers gemalen koffie. Bij de bestelling zit een glaasje water, een schaaltje met eigen merk chocoladerepen en een kaartje met een quote erbij, aldus franchisegever Süleyman Gögüs.


Eén product centraal

ChiqueOLatte is een van de formules die één product centraal zetten. Dergelijke concepten waaronder zijn sterk in opkomst. Met name chocolade doet het momenteel erg goed met concepten als bijvoorbeeld Chocolate Company, Quetzal en Villa Chocola, maar ook formules met donuts zoals Dunkin'Donuts en winkels met taarten en gebak scoren in de foodretailmarkt.


Helemaal nieuw zijn dergelijke foodformules niet; denk aan het bekende fastfood zoals snack-, hotdog-, hamburger- en pizzazaken. Tegenwoordig openen locaties met friet, groenten, tosti’s (The Tosti Club) en spaghetti in de hoofdrol. Zo start binnenkort de Belgische horecaformule Mister Spaghetti in Oosterhout een eerste Nederlands restaurant.


De focus op specialiseren naar formule heeft voordelen: het product kan breed en in eindeloze varianten op de kaart worden gezet, het is bekend, gemakkelijk te bereiden, te eten en mee te nemen, maar kan ook als bijzonder product (special) worden gebracht en het heeft een prettige prijs. Bovendien zijn opzet en marketing van de formule efficiënt te organiseren. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.