ChiqueOLatte wil uitrollen

ChiqueOLatte wil uitrollen
Facebook

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.


Naar andere steden

Nu wil de formule op korte termijn uitbreiden naar andere grote Nederlandse steden zoals Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Haarlem, Den Bosch, Maastricht, Delft, Eindhoven en Leiden en naar Brussel, Berlijn, Londen en Parijs.


De formule ChiqueOLatte, ingericht als caféconcept, heeft een menukaart met ambachtelijke kwaliteitsproducten: vers gemalen koffie van eigen koffiebonen, biologische theesoorten, eigen recepten voor chocolademelk, chocoladefondue, een chocoladefontein , bonbons, brownies en cheesecakes met chocolade. Veel producten worden ook onder eigen merk uitgebracht. De chocolade van ChiqueOLatte heeft een hoog cacaopercentage en wordt door chocolademakers gemaakt volgens het bean-to-bar-principe.
 

De formule richt zich op beleving via interieur, geurmarketing en smaaksensatie. De gasten ervaren bij binnenkomst de geurenmelange van chocolade en vers gemalen koffie. Bij de bestelling zit een glaasje water, een schaaltje met eigen merk chocoladerepen en een kaartje met een quote erbij, aldus franchisegever Süleyman Gögüs.


Eén product centraal

ChiqueOLatte is een van de formules die één product centraal zetten. Dergelijke concepten waaronder zijn sterk in opkomst. Met name chocolade doet het momenteel erg goed met concepten als bijvoorbeeld Chocolate Company, Quetzal en Villa Chocola, maar ook formules met donuts zoals Dunkin'Donuts en winkels met taarten en gebak scoren in de foodretailmarkt.


Helemaal nieuw zijn dergelijke foodformules niet; denk aan het bekende fastfood zoals snack-, hotdog-, hamburger- en pizzazaken. Tegenwoordig openen locaties met friet, groenten, tosti’s (The Tosti Club) en spaghetti in de hoofdrol. Zo start binnenkort de Belgische horecaformule Mister Spaghetti in Oosterhout een eerste Nederlands restaurant.


De focus op specialiseren naar formule heeft voordelen: het product kan breed en in eindeloze varianten op de kaart worden gezet, het is bekend, gemakkelijk te bereiden, te eten en mee te nemen, maar kan ook als bijzonder product (special) worden gebracht en het heeft een prettige prijs. Bovendien zijn opzet en marketing van de formule efficiënt te organiseren. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi verkoopt in Duitsland nu ook games

21/08/2017

Aldi (Nord én Süd samen) gaan in Duitsland online videogames verkopen. De verkoop gaat morgen van start. Die dag werd niet toevallig gekozen, want op 22 augustus start in Keulen ook Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

Lotus Bakeries haalt ook in België koekjes uit de rekken

21/08/2017

Niet enkel in Frankrijk zijn er koekjes van Lotus Bakeries uit de winkelrekken verdwenen: na een rondvraag bij de supermarktketens Colruyt, Lidl en Delhaize blijkt dat ook in België te zijn gebeurd.

Walmart vraagt patent aan voor vliegende winkel

21/08/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een bijzonder patent aangevraagd. Daarin wordt gewag gemaakt van een vliegende winkel, die met de hulp van drones bestellingen kan leveren bij klanten.

Lotus Bakeries groeit ondanks zwakker Brits pond

21/08/2017

Ondanks de zwakke positie van het Britse pond wist koekjesmaker Lotus Bakeries in de eerste helft van het jaar zijn omzet met een procent te laten stijgen. Met een recordgroei in 2016 had Lotus nochtans een zware vergelijkingsbasis.

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

21/08/2017

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

In Frankijk ook wafeltjes uit winkelrekken vanwege fipronil-crisis

21/08/2017

In Frankrijk zijn een aantal wafeltjes uit de winkelrekken gehaald, omdat ze zijn gemaakt met eieren die mogelijk besmet zijn geraakt met fipronil. Op de lijst bevindt zich ook een lot frangipanewafels van Lotus.

Back to top