ChiqueOLatte wil uitrollen | RetailDetail

ChiqueOLatte wil uitrollen

ChiqueOLatte wil uitrollen
Facebook

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.


Naar andere steden

Nu wil de formule op korte termijn uitbreiden naar andere grote Nederlandse steden zoals Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Haarlem, Den Bosch, Maastricht, Delft, Eindhoven en Leiden en naar Brussel, Berlijn, Londen en Parijs.


De formule ChiqueOLatte, ingericht als caféconcept, heeft een menukaart met ambachtelijke kwaliteitsproducten: vers gemalen koffie van eigen koffiebonen, biologische theesoorten, eigen recepten voor chocolademelk, chocoladefondue, een chocoladefontein , bonbons, brownies en cheesecakes met chocolade. Veel producten worden ook onder eigen merk uitgebracht. De chocolade van ChiqueOLatte heeft een hoog cacaopercentage en wordt door chocolademakers gemaakt volgens het bean-to-bar-principe.
 

De formule richt zich op beleving via interieur, geurmarketing en smaaksensatie. De gasten ervaren bij binnenkomst de geurenmelange van chocolade en vers gemalen koffie. Bij de bestelling zit een glaasje water, een schaaltje met eigen merk chocoladerepen en een kaartje met een quote erbij, aldus franchisegever Süleyman Gögüs.


Eén product centraal

ChiqueOLatte is een van de formules die één product centraal zetten. Dergelijke concepten waaronder zijn sterk in opkomst. Met name chocolade doet het momenteel erg goed met concepten als bijvoorbeeld Chocolate Company, Quetzal en Villa Chocola, maar ook formules met donuts zoals Dunkin'Donuts en winkels met taarten en gebak scoren in de foodretailmarkt.


Helemaal nieuw zijn dergelijke foodformules niet; denk aan het bekende fastfood zoals snack-, hotdog-, hamburger- en pizzazaken. Tegenwoordig openen locaties met friet, groenten, tosti’s (The Tosti Club) en spaghetti in de hoofdrol. Zo start binnenkort de Belgische horecaformule Mister Spaghetti in Oosterhout een eerste Nederlands restaurant.


De focus op specialiseren naar formule heeft voordelen: het product kan breed en in eindeloze varianten op de kaart worden gezet, het is bekend, gemakkelijk te bereiden, te eten en mee te nemen, maar kan ook als bijzonder product (special) worden gebracht en het heeft een prettige prijs. Bovendien zijn opzet en marketing van de formule efficiënt te organiseren. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top