ChiqueOLatte wil uitrollen

ChiqueOLatte wil uitrollen
Facebook

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.


Naar andere steden

Nu wil de formule op korte termijn uitbreiden naar andere grote Nederlandse steden zoals Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Haarlem, Den Bosch, Maastricht, Delft, Eindhoven en Leiden en naar Brussel, Berlijn, Londen en Parijs.


De formule ChiqueOLatte, ingericht als caféconcept, heeft een menukaart met ambachtelijke kwaliteitsproducten: vers gemalen koffie van eigen koffiebonen, biologische theesoorten, eigen recepten voor chocolademelk, chocoladefondue, een chocoladefontein , bonbons, brownies en cheesecakes met chocolade. Veel producten worden ook onder eigen merk uitgebracht. De chocolade van ChiqueOLatte heeft een hoog cacaopercentage en wordt door chocolademakers gemaakt volgens het bean-to-bar-principe.
 

De formule richt zich op beleving via interieur, geurmarketing en smaaksensatie. De gasten ervaren bij binnenkomst de geurenmelange van chocolade en vers gemalen koffie. Bij de bestelling zit een glaasje water, een schaaltje met eigen merk chocoladerepen en een kaartje met een quote erbij, aldus franchisegever Süleyman Gögüs.


Eén product centraal

ChiqueOLatte is een van de formules die één product centraal zetten. Dergelijke concepten waaronder zijn sterk in opkomst. Met name chocolade doet het momenteel erg goed met concepten als bijvoorbeeld Chocolate Company, Quetzal en Villa Chocola, maar ook formules met donuts zoals Dunkin'Donuts en winkels met taarten en gebak scoren in de foodretailmarkt.


Helemaal nieuw zijn dergelijke foodformules niet; denk aan het bekende fastfood zoals snack-, hotdog-, hamburger- en pizzazaken. Tegenwoordig openen locaties met friet, groenten, tosti’s (The Tosti Club) en spaghetti in de hoofdrol. Zo start binnenkort de Belgische horecaformule Mister Spaghetti in Oosterhout een eerste Nederlands restaurant.


De focus op specialiseren naar formule heeft voordelen: het product kan breed en in eindeloze varianten op de kaart worden gezet, het is bekend, gemakkelijk te bereiden, te eten en mee te nemen, maar kan ook als bijzonder product (special) worden gebracht en het heeft een prettige prijs. Bovendien zijn opzet en marketing van de formule efficiënt te organiseren. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top