Coca-Cola brengt Finley naar Nederland | RetailDetail

Coca-Cola brengt Finley naar Nederland

Coca-Cola brengt Finley naar Nederland

Coca-Cola gaat Finley nu ook in Nederland lanceren. De drank werd in het innovatielab in Brussel ontwikkeld en bestaat momenteel in zes smaken. Eerder werd de drank ook al in Frankrijk en België op de markt gebracht.

Ouder doelpubliek

“Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met Finley. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53% van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor deze doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert”, vertelt merkmanager Marieke Liesting.

 

Het caloriearme Finley bestaat in de smaken bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-veenbes, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal. Het drankje is te vinden in de supermarkt en bij een aantal bioscopen en tankstations.

 

Coca-Cola maakte onlangs nog bekend dat het bijna twee miljoen euro gaat investeren in het innovatielab in België, één van de belangrijkste onderzoekscentra van Coca-Cola in de wereld. Daar worden immers de meeste dranken van de groep ontwikkeld, met uitzondering van Coca-Cola en varianten. De dranken die er zijn ontwikkeld, worden ondertussen verkocht in meer dan 120 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".