Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen | RetailDetail

Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen

Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen

Coca-Cola European Partners bouwt haar aanbod sterke merken verder uit, met drie nieuwe en opmerkelijke samenwerkingen in de sector van de 'premium' sterkedrank.  

Complementaire categorieën

Vanaf 1 januari 2017 zal CCEP de distributie, verkoop én de marketing verzorgen van de Buss Gin’s van het Belgische Buss Spirits en van de likeuren Disaronno Liqueur en Tia Maria van het Italiaanse Illva Saronno. Vanaf 1 april 2017 komen daar ook nog The Glenrothes Speyside Single Malt Scotch Whisky en N°3 London Dry Gin van het Britse Berry Bros & Rudd bij. 

 

Dat CCEP het aanbod uitbreidt met alcoholische dranken is niet nieuw: sinds april 2016 heeft het bedrijf al een nauwe samenwerking met de Edrington-groep voor de merken The Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan, Highland Park, Brugal rum en Snow Leopard Vodka op de Belgisch-Luxemburgse markt.

 

CCEP blijft in hoofdzaak verdeler en verkoper van niet-alcoholische dranken, maar gaat daarnaast actief op zoek naar complementaire categorieën met gelijkgezinde partners en kwaliteitsvolle producten, zo meldt het bedrijf in een communiqué. Het aanbieden van sterkedranken past perfect binnen deze strategie. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!