Coca-Cola gaat sterkedrank verdelen

Coca-Cola gaat sterkedrank verdelen

Coca-Cola gaat in België en Luxemburg sterkedrank van het merk Edrington verkopen, distribueren en promoten. Het gaat daarbij over verschillende whisky’s, een rum en een vodka. Daarmee wordt het assortiment van Coca-Cola nog verder uitgebreid.

 

Volwassener publiek

Coca-Cola verdeelt in België en Luxemburg ook al water van Chaudfontaine, vruchtensap van Minute Maid en de energiedrankjes van Monster, naast bekende frisdrankmerken zoals Coca-Cola en Fanta. Sinds kort verkoopt Coca-Cola met Chaqwa ook een koffie- en theeconcept voor bedrijven.

 

Met de nieuwe overeenkomst zullen de whisky’s Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan en Highland Park verkocht worden door Coca-Cola, alsook de Brugal-rum en de Snow Leopard-vodka. Dat meldt De Standaard.

 

Coca-Cola lijkt zich zo steeds meer te richten naar een volwassener publiek, nadat het in 2014 ook al de frisdrank Finley lanceerde. Met die frisdrank mikt het bedrijf immers voluit op dertigplussers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top