Coca-Cola gaat sterkedrank verdelen

Coca-Cola gaat sterkedrank verdelen

Coca-Cola gaat in België en Luxemburg sterkedrank van het merk Edrington verkopen, distribueren en promoten. Het gaat daarbij over verschillende whisky’s, een rum en een vodka. Daarmee wordt het assortiment van Coca-Cola nog verder uitgebreid.

 

Volwassener publiek

Coca-Cola verdeelt in België en Luxemburg ook al water van Chaudfontaine, vruchtensap van Minute Maid en de energiedrankjes van Monster, naast bekende frisdrankmerken zoals Coca-Cola en Fanta. Sinds kort verkoopt Coca-Cola met Chaqwa ook een koffie- en theeconcept voor bedrijven.

 

Met de nieuwe overeenkomst zullen de whisky’s Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan en Highland Park verkocht worden door Coca-Cola, alsook de Brugal-rum en de Snow Leopard-vodka. Dat meldt De Standaard.

 

Coca-Cola lijkt zich zo steeds meer te richten naar een volwassener publiek, nadat het in 2014 ook al de frisdrank Finley lanceerde. Met die frisdrank mikt het bedrijf immers voluit op dertigplussers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top