Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht | RetailDetail

Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht

Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht

Coca-Cola gaat 1,9 miljoen euro investeren in het innovatiecentrum in Anderlecht. Dat krijgt een volledig nieuwe productielijn, waar nieuwe dranken op kleine schaal zullen worden geproduceerd.

Automatisering

Het innovatiecentrum van Coca-Cola in Anderlecht is één van de belangrijkste centra van Coca-Cola in de wereld. In de onderzoeksafdeling worden immers de meeste dranken van de groep ontwikkeld, met uitzondering van Coca-Cola en varianten. De dranken die er worden geproduceerd vinden hun weg naar 122 landen, goed voor circa twee miljard drinkers.

 

Coca-Cola wil dat belang nu onderstrepen met een investering van 1,9 miljoen euro, die gebruikt wordt voor de installatie van een nieuwe productielijn. Die lijn neemt een deel van de oude installatie over en maakt de doorlooptijd van het productieproces drie keer korter, waardoor dat nu nog maar vier uur in beslag neemt. Daarnaast kan de lijn meer verschillende soorten dranken produceren en is ze volledig geautomatiseerd. Ook de reiniging van de flesjes voor de botteling en de verpakking van het afgewerkte product gebeurt nu automatisch.

 

Betere testing

“Om de voorkeuren van consumenten op vlak van smaak en verpakking te begrijpen, is het belangrijk om ze een zo realistisch mogelijke proefervaring te bieden. Deze feedback is cruciaal om de nieuwe drank of smaakvariant eventueel bij te sturen vóór we de strategische beslissing nemen om hem op de markt te brengen. In die zin is de pilootlijn in België een belangrijke en logische stap in de ambitieuze innovatieplannen van Coca-Cola”, aldus R&D-directeur Jean Christophe Lombard.

 

De voorbije jaren zijn er in Anderlecht al een heel aantal nieuwe dranken geproduceerd, zoals energiedrankje Nalu, frisdrank Fïnley en het gearomatiseerde water Chaudfontaine Fusion. Daarnaast houdt het centrum zich ook bezig met het aanpassen van bestaande dranken, om de suikerhoeveelheid te verminderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.