Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht | RetailDetail

Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht

Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht

Coca-Cola gaat 1,9 miljoen euro investeren in het innovatiecentrum in Anderlecht. Dat krijgt een volledig nieuwe productielijn, waar nieuwe dranken op kleine schaal zullen worden geproduceerd.

Automatisering

Het innovatiecentrum van Coca-Cola in Anderlecht is één van de belangrijkste centra van Coca-Cola in de wereld. In de onderzoeksafdeling worden immers de meeste dranken van de groep ontwikkeld, met uitzondering van Coca-Cola en varianten. De dranken die er worden geproduceerd vinden hun weg naar 122 landen, goed voor circa twee miljard drinkers.

 

Coca-Cola wil dat belang nu onderstrepen met een investering van 1,9 miljoen euro, die gebruikt wordt voor de installatie van een nieuwe productielijn. Die lijn neemt een deel van de oude installatie over en maakt de doorlooptijd van het productieproces drie keer korter, waardoor dat nu nog maar vier uur in beslag neemt. Daarnaast kan de lijn meer verschillende soorten dranken produceren en is ze volledig geautomatiseerd. Ook de reiniging van de flesjes voor de botteling en de verpakking van het afgewerkte product gebeurt nu automatisch.

 

Betere testing

“Om de voorkeuren van consumenten op vlak van smaak en verpakking te begrijpen, is het belangrijk om ze een zo realistisch mogelijke proefervaring te bieden. Deze feedback is cruciaal om de nieuwe drank of smaakvariant eventueel bij te sturen vóór we de strategische beslissing nemen om hem op de markt te brengen. In die zin is de pilootlijn in België een belangrijke en logische stap in de ambitieuze innovatieplannen van Coca-Cola”, aldus R&D-directeur Jean Christophe Lombard.

 

De voorbije jaren zijn er in Anderlecht al een heel aantal nieuwe dranken geproduceerd, zoals energiedrankje Nalu, frisdrank Fïnley en het gearomatiseerde water Chaudfontaine Fusion. Daarnaast houdt het centrum zich ook bezig met het aanpassen van bestaande dranken, om de suikerhoeveelheid te verminderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".