Coca-Cola lanceert Fuze Tea in Nederland | RetailDetail

Coca-Cola lanceert Fuze Tea in Nederland

Coca-Cola lanceert Fuze Tea in Nederland

Coca-Cola Nederland heeft het nieuwe jaar ingezet met de lancering van Fuze Tea, een drankje dat thee en fruitsap combineert. Het moet de grootste lancering van een nieuwe drank worden sinds Coca-Cola Zero tien jaar geleden.

Twee unieke smaken

Fuze Tea komt in Nederland in zes smaken op de markt, waarvan er twee enkel in Nederland zullen te vinden zijn. Het drankje combineert thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, wat een caloriearme ijsthee oplevert. Voor het aankopen van de thee-extracten werkt het Amerikaanse bedrijf samen met duurzame plantages, die zich inzetten voor hun lokale gemeenschappen. De nieuwe drankjes moeten binnenkort te vinden zijn bij alle grote supermarktketens, tankstations en verschillende horecazaken.

 

IJsthee is na water het grootste groeisegment op de drankenmarkt, met een groei van 10% in 2017. Het speelt vooral in op de wens van de consument om minder gesuikerde frisdranken te nuttigen.

 

Fuze Tea werd in 2012 gelanceerd en is momenteel te vinden in meer dan veertig landen. Het is daarmee een van de snelst groeiende merken van Coca-Cola.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.