Cock’s Fresh wordt Chez Charles | RetailDetail

Cock’s Fresh wordt Chez Charles

Cock’s Fresh wordt Chez Charles

Het merk Cock’s Fresh, dat voornamelijk verse salades en charcuterie maakt, verandert zijn naam in Chez Charles. De naam moet een eerbetoon zijn aan de oprichter en bedenker van de recepten, Charles De Cock.

 

Geleidelijke overgang

Cock’s Vleeswaren werd in 1935 opgericht en momenteel worden heel wat producten nog altijd gemaakt aan de hand van de originele recepten. “Bij Cock’s Vleeswaren zijn we er zelfs zo trots op dat we hebben besloten om onze roots te benadrukken door een nieuwe merknaam te lanceren”, schrijft het bedrijf in een persbericht.

 

De rebranding naar de nieuwe naam zal geleidelijk gebeuren en moet tegen eind december van dit jaar afgerond zijn. Zo heeft ook de consument de tijd om te wennen aan de nieuwe merknaam. De nieuwe naam zal ook gebruikt worden in het buitenland en als uithangbord voor de Chez Charles-conceptwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.