Colruyt gaat biogroenteteler De Lochting ondersteunen | RetailDetail

Colruyt gaat biogroenteteler De Lochting ondersteunen

Colruyt gaat biogroenteteler De Lochting ondersteunen

Colruyt heeft besloten om een aantal groenten van biogroenteteler De Lochting uit Roeselare af te nemen, nog voor ze officieel het biolabel mogen dragen. Dat kan pas nadat de teler minstens twee jaar op biologische wijze groenten teelt.

Gegarandeerde afname

De groenten zullen bij Colruyt en Okay te vinden zijn onder de merknaam Boni Selection Bio, met de melding dat het om ‘groenten in omschakeling’ gaat en dus niet om gecertificeerde biogroenten. Dat systeem wordt ook al gebruikt bij Bio-Planet om gaten in het assortiment aan te vullen wanneer er niet voldoende producten met biolabel op de markt zijn.

 

Met deze stap wil Colruyt De Lochting met een gegarandeerde afname steunen tijdens een financieel moeilijke omschakelingsperiode: de teler moet immers wel de investeringen doen voor bioteelt, maar kan daar voorlopig nog niet de financiële vruchten van plukken.

 

“Via dit partnership willen we de verduurzaming van de landbouw een duwtje in de rug geven. Het is ook mooi meegenomen dat we zo een organisatie steunen met een sociale missie, die mensen zinvol werk verschaft. Deze samenwerking past perfect in onze bedrijfsmissie om duurzame meerwaarde te creëren, op economisch, ecologisch én sociaal vlak,” aldus Rony Neufkens, afdelingschef aankoop groenten en fruit van Colruyt Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top