Colruyt Group breidt samenwerking met Voedselbanken uit | RetailDetail

Colruyt Group breidt samenwerking met Voedselbanken uit

Colruyt Group breidt samenwerking met Voedselbanken uit

De Colruyt Group heeft besloten om de samenwerking met de Voedselbanken uit te breiden na een positieve test bij vier Waalse vestigingen. In de toekomst zullen 15 Colruyt-winkels hun onverkochte voedingswaren ter beschikking stellen van de Voedselbanken.

 

Derde samenwerking met Voedselbanken

Door de nieuwe samenwerking wil Colruyt jaarlijks ongeveer 450 ton aan onverkochte producten verdelen onder verenigingen die zijn aangesloten bij de Voedselbanken. Binnen een jaar zal de samenwerking geëvalueerd en indien nodig bijgesteld worden.

 

Colruyt werkt al sinds 1997 samen met de voedselbanken. Zo verdeelt het onverkochte voedingswaren vanuit het distributiecentrum Dassenveld in Halle en organiseert het jaarlijks een inzameling bij de klanten. Die twee initiatieven zullen ook nu blijven bestaan.

 

Het nieuwe initiatief is een uitbreiding van een project bij vier Waalse winkels. Daar werd maandelijks tussen twee en drie ton voedsel geschonken aan de Voedselbanken. De Colruyt Group zal de verenigingen ook bijstaan in het beheren van hun afval, om zo nog meer voedselverspilling te voorkomen.

 

Voedselverspilling tegen gaan

“Onze voortdurende bezorgdheid is niet alleen om voldoende voedsel te verzamelen om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen, maar ook om voor een zo gevarieerd mogelijk productaanbod te kunnen zorgen. Wij verheugen ons dus in meer dan één opzicht over deze samenwerking met Colruyt Group”, stelt Alfons De Vadder, afgevaardigd bestuurder van de Federatie van Voedselbanken.

 

"Bij Colruyt Group vinden wij het onze plicht om voedselverspilling, die enorm veel onnodige verliezen veroorzaakt, zowel op financieel vlak als op het vlak van milieu-impact, zoveel mogelijk tegen te gaan," zegt Tony De Bock, directeur Vakmanschap - Product - Retail bij Colruyt Group. "Dat kan niet zonder een efficiënte logistiek en voorraadbeheer, maar ook een nuttige herverdeling van onverkochte voedingswaren en maatschappelijke betrokkenheid.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top