Colruyt Group breidt samenwerking met Voedselbanken uit

Colruyt Group breidt samenwerking met Voedselbanken uit

De Colruyt Group heeft besloten om de samenwerking met de Voedselbanken uit te breiden na een positieve test bij vier Waalse vestigingen. In de toekomst zullen 15 Colruyt-winkels hun onverkochte voedingswaren ter beschikking stellen van de Voedselbanken.

 

Derde samenwerking met Voedselbanken

Door de nieuwe samenwerking wil Colruyt jaarlijks ongeveer 450 ton aan onverkochte producten verdelen onder verenigingen die zijn aangesloten bij de Voedselbanken. Binnen een jaar zal de samenwerking geëvalueerd en indien nodig bijgesteld worden.

 

Colruyt werkt al sinds 1997 samen met de voedselbanken. Zo verdeelt het onverkochte voedingswaren vanuit het distributiecentrum Dassenveld in Halle en organiseert het jaarlijks een inzameling bij de klanten. Die twee initiatieven zullen ook nu blijven bestaan.

 

Het nieuwe initiatief is een uitbreiding van een project bij vier Waalse winkels. Daar werd maandelijks tussen twee en drie ton voedsel geschonken aan de Voedselbanken. De Colruyt Group zal de verenigingen ook bijstaan in het beheren van hun afval, om zo nog meer voedselverspilling te voorkomen.

 

Voedselverspilling tegen gaan

“Onze voortdurende bezorgdheid is niet alleen om voldoende voedsel te verzamelen om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen, maar ook om voor een zo gevarieerd mogelijk productaanbod te kunnen zorgen. Wij verheugen ons dus in meer dan één opzicht over deze samenwerking met Colruyt Group”, stelt Alfons De Vadder, afgevaardigd bestuurder van de Federatie van Voedselbanken.

 

"Bij Colruyt Group vinden wij het onze plicht om voedselverspilling, die enorm veel onnodige verliezen veroorzaakt, zowel op financieel vlak als op het vlak van milieu-impact, zoveel mogelijk tegen te gaan," zegt Tony De Bock, directeur Vakmanschap - Product - Retail bij Colruyt Group. "Dat kan niet zonder een efficiënte logistiek en voorraadbeheer, maar ook een nuttige herverdeling van onverkochte voedingswaren en maatschappelijke betrokkenheid.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top