Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Met aangepaste vuilnisinfrastructuur en een nationale sensibiliseringscampagne zet Colruyt Group groots in op de strijd voor minder zwerfvuil. Op 220 winkelparkings komen peukenpalen en afvaleilanden, goed voor een investering van 700.000 euro.

 

Peukenpalen en afvaleilanden

Vorig jaar installeerde Colruyt Group al peukenpalen en ‘afvaleilanden’, met vuilnisbakken voor restafval en pmd, op elf van zijn Colruyt-winkelparkings en bij enkele distributiecentra. Dat succesvolle experiment breidt de retailgroep nu uit naar 220 van zijn Colruyt-parkings: hier komen 600 nieuwe vuilnisbakken, 600 peukenpalen en 30 hangende vuilnisbakjes, goed voor een investering van zo’n 700.000 euro.

 

Ook een nationale sensibiliseringscampagne zit in de pijplijn. “Iedereen vindt het logisch om thuis alles netjes weg te gooien, maar buitenshuis is dat nog niet het geval,” meent Vic De Meester, milieucoördinator bij Colruyt Group: “Daarom zetten we ook in op een gedragsverandering op lange termijn.” Advertenties, affiches in de winkels en posters in bushokjes nabij Colruyt-winkels moeten zwerfvuil in het openbaar een halt toeroepen. 

 

Verder plaatst Colruyt Group aanduidingen op verpakkingen van zijn huismerk die zwerfvuilgevoelig zijn: zes soorten frisdrank en chips van het ‘Everyday’-merk, samen zo’n 4,4 miljoen producten, krijgen labels die tot beter sorteren moeten aansporen. Een ludieke ‘Trash Can Trick Shot’-challenge, waarbij mensen uitgenodigd worden om hun afval op originele wijze in de vuilnisbak te gooien, vervolledigt de actie die de retailketen lanceert in het kader zijn vijfjarenplan “Samen voor minder Zwerfvuil”. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.