Colruyt Group pompt 10 miljoen euro in Cru

Colruyt Group pompt 10 miljoen euro in Cru

Distributeur Colruyt Group investeert tien miljoen euro in zijn jongste winkelconcept Cru. Daarmee worden de opstartverliezen van zowat vier miljoen euro weggewerkt en krijgt de luxeverswinkel meteen extra zuurstof.

Startkapitaal (bijna) opgebruikt

De Colruyt-dochtervennootschap Puur, die de Cru-winkels gaat overkoepelen, sloot zijn boekjaar op 31 maart 2016 af met een verlies van 2,1 miljoen euro. Voor het vorige en eerste boekjaar bedroeg dat verlies 1,82 miljoen euro: samen een kleine vier miljoen verlies dus, zo meldt de website De Rijkste Belgen. Daardoor was het startkapitaal van vijf miljoen euro zo goed als opgebruikt. Met die extra tien miljoen beschikt Puur weer over elf miljoen euro aan kapitaal om te groeien. De voedingsgroep uit Halle ziet op termijn ruimte voor vijftien tot twintig luxeversmarkten.

 

Colruyt opende anderhalf jaar geleden de eerste Cru in Overijse. Binnenkort gaat een tweede vestiging open op de Kouter in Gent en deze zomer is het dan de beurt aan nummer drie in Project Kanaal in Wijnegem, het project van kunsthandelaar Axel Vervoordt in de oude mouterij langs het Albertkanaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top