Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval
http://www.shutterstock.com/pic-171671516/

De Colruyt Group is er in de eerste zes maanden van het jaar in geslaagd om 82,1 procent van al het bedrijfsafval te sorteren en te recycleren. Het doet zo twee procent beter dan een jaar geleden en overstijgt ook al het doel dat voor 2017 werd gesteld.

 

Sterke informatiecampagne

De stijging is te danken aan de inspanningen die in de winkels worden geleverd. Zo hebben alle vestigingen zich in het voorjaar ingespannen om het vergistbare afval en het broodafval nog beter te sorteren. Daardoor werd er meer dan 700 ton minder restafval teruggestuurd.

 

“We hebben daarvoor een sterke informatiecampagne gevoerd, en het is fantastisch hoe de winkelmedewerkers daarmee aan de slag zijn gegaan. Nu komt het erop aan om vol te houden, we zorgen alvast voor nog meer handige sorteertips”, zegt Francoise Decoster van de milieudienst van Colruyt Group.

 

Minder voedselverspilling

Ook de voedselverspilling is sterk teruggeschroefd, omdat sinds dit voorjaar 14 winkels al hun onverkoopbare voedingswaren aan lokale organisaties schenken. “Dat betekent dat er minder voedseloverschotten teruggaan naar onze distributiecentra en vergist worden. Op zich is vergisten nuttig, omdat er groene stroom mee gemaakt wordt. Maar nog mooier is voedseloverschotten nuttig in te zetten voor menselijke consumptie.”

 

Tot slot wordt al het restafval nog eens grondig gesorteerd in de retourcentra van de Colruyt Group, zodat zeker alle recycleerbare materialen op de juiste plek belanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.