Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval
http://www.shutterstock.com/pic-171671516/

De Colruyt Group is er in de eerste zes maanden van het jaar in geslaagd om 82,1 procent van al het bedrijfsafval te sorteren en te recycleren. Het doet zo twee procent beter dan een jaar geleden en overstijgt ook al het doel dat voor 2017 werd gesteld.

 

Sterke informatiecampagne

De stijging is te danken aan de inspanningen die in de winkels worden geleverd. Zo hebben alle vestigingen zich in het voorjaar ingespannen om het vergistbare afval en het broodafval nog beter te sorteren. Daardoor werd er meer dan 700 ton minder restafval teruggestuurd.

 

“We hebben daarvoor een sterke informatiecampagne gevoerd, en het is fantastisch hoe de winkelmedewerkers daarmee aan de slag zijn gegaan. Nu komt het erop aan om vol te houden, we zorgen alvast voor nog meer handige sorteertips”, zegt Francoise Decoster van de milieudienst van Colruyt Group.

 

Minder voedselverspilling

Ook de voedselverspilling is sterk teruggeschroefd, omdat sinds dit voorjaar 14 winkels al hun onverkoopbare voedingswaren aan lokale organisaties schenken. “Dat betekent dat er minder voedseloverschotten teruggaan naar onze distributiecentra en vergist worden. Op zich is vergisten nuttig, omdat er groene stroom mee gemaakt wordt. Maar nog mooier is voedseloverschotten nuttig in te zetten voor menselijke consumptie.”

 

Tot slot wordt al het restafval nog eens grondig gesorteerd in de retourcentra van de Colruyt Group, zodat zeker alle recycleerbare materialen op de juiste plek belanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top