Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval
http://www.shutterstock.com/pic-171671516/

De Colruyt Group is er in de eerste zes maanden van het jaar in geslaagd om 82,1 procent van al het bedrijfsafval te sorteren en te recycleren. Het doet zo twee procent beter dan een jaar geleden en overstijgt ook al het doel dat voor 2017 werd gesteld.

 

Sterke informatiecampagne

De stijging is te danken aan de inspanningen die in de winkels worden geleverd. Zo hebben alle vestigingen zich in het voorjaar ingespannen om het vergistbare afval en het broodafval nog beter te sorteren. Daardoor werd er meer dan 700 ton minder restafval teruggestuurd.

 

“We hebben daarvoor een sterke informatiecampagne gevoerd, en het is fantastisch hoe de winkelmedewerkers daarmee aan de slag zijn gegaan. Nu komt het erop aan om vol te houden, we zorgen alvast voor nog meer handige sorteertips”, zegt Francoise Decoster van de milieudienst van Colruyt Group.

 

Minder voedselverspilling

Ook de voedselverspilling is sterk teruggeschroefd, omdat sinds dit voorjaar 14 winkels al hun onverkoopbare voedingswaren aan lokale organisaties schenken. “Dat betekent dat er minder voedseloverschotten teruggaan naar onze distributiecentra en vergist worden. Op zich is vergisten nuttig, omdat er groene stroom mee gemaakt wordt. Maar nog mooier is voedseloverschotten nuttig in te zetten voor menselijke consumptie.”

 

Tot slot wordt al het restafval nog eens grondig gesorteerd in de retourcentra van de Colruyt Group, zodat zeker alle recycleerbare materialen op de juiste plek belanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.