Colruyt Group wil 100 procent duurzame chocolade

Colruyt Group wil 100 procent duurzame chocolade

De Colruyt Group heeft zichzelf het doel gesteld om tegen midden 2017 enkel nog maar 100 procent duurzame chocolade te gebruiken voor de eigen huismerken. Alles samen gaat het over 174 chocoladeproducten.

 

Samenwerking met producenten

“Zowat 90% van de wereldwijde cacaoproductie wordt verzorgd door miljoenen familiale landbouwbedrijfjes, die minder dan 3 hectare verbouwen”, legt Stefan Goethaert uit, als directeur Colruyt Group Fine Food verantwoordelijk voor de duurzaamheid van de producten.

 

“Met een sterk geconcentreerde markt aan de afnemerszijde, hebben die kleine landbouwers amper mogelijkheden om de prijs te beïnvloeden. Door in te zetten op duurzame ontwikkeling, zullen die kleine boeren hun productiviteit en dus hun inkomsten kunnen verhogen, en tegelijk produceren met respect voor het milieu.”

 

Om die ontwikkeling te ondersteunen, zal alle cacao van chocoladeproducten van Everyday en Boni Selection vanaf juni 2017 het UTZ-label dragen. Het zal daarvoor nauw samenwerken met de producenten. Begin dit jaar waren de paaseieren al de eerste producten die de overstap maakten naar het UTZ-label.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top