Colruyt Group wil 100 procent duurzame chocolade | RetailDetail

Colruyt Group wil 100 procent duurzame chocolade

Colruyt Group wil 100 procent duurzame chocolade

De Colruyt Group heeft zichzelf het doel gesteld om tegen midden 2017 enkel nog maar 100 procent duurzame chocolade te gebruiken voor de eigen huismerken. Alles samen gaat het over 174 chocoladeproducten.

 

Samenwerking met producenten

“Zowat 90% van de wereldwijde cacaoproductie wordt verzorgd door miljoenen familiale landbouwbedrijfjes, die minder dan 3 hectare verbouwen”, legt Stefan Goethaert uit, als directeur Colruyt Group Fine Food verantwoordelijk voor de duurzaamheid van de producten.

 

“Met een sterk geconcentreerde markt aan de afnemerszijde, hebben die kleine landbouwers amper mogelijkheden om de prijs te beïnvloeden. Door in te zetten op duurzame ontwikkeling, zullen die kleine boeren hun productiviteit en dus hun inkomsten kunnen verhogen, en tegelijk produceren met respect voor het milieu.”

 

Om die ontwikkeling te ondersteunen, zal alle cacao van chocoladeproducten van Everyday en Boni Selection vanaf juni 2017 het UTZ-label dragen. Het zal daarvoor nauw samenwerken met de producenten. Begin dit jaar waren de paaseieren al de eerste producten die de overstap maakten naar het UTZ-label.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top