Colruyt innoveert met drinkmaaltijd | RetailDetail

Colruyt innoveert met drinkmaaltijd

Colruyt innoveert met drinkmaaltijd
Foto Colruyt Group

De lancering van de drinkmaaltijd Boni Appetit, op basis van haver en fruit, illustreert hoe Colruyt Group zijn huismerkstrategie aanscherpt en nog meer inzet op innovatie.

Marktpotentieel

Boni Appetit is een drinkmaaltijd die volgens Colruyt voedzaam is en snel de honger stilt. Het wil mensen met een drukke levensstijl een voedzamer alternatief bieden dan fast food of ongezonde tussendoortjes, aldus het Halse bedrijf: “Belangrijk om te benadrukken dat het niet de zoveelste smoothie, proteïneshake of dieetdrank is”, zegt projectmanager Julie D’Haenens. “Appetit is een volwaardige en voedzame drinkmaaltijd, die je een verzadigd gevoel geeft.” 

 

Dat er potentieel is, blijkt uit marktonderzoek: Colruyt bevroeg verschillende testgroepen over hun levensstijl. “Uit de resultaten bleek dat vandaag heel wat actieve volwassenen geen tijd vinden om deftig te eten. Daardoor slaan ze vaak een maaltijd over of grijpen ze naar fastfood”, zegt merkmanager Sofie Priëls. 

 

Innovatie bij Colruyt

Appetit is een verwezenlijking van het departement van Colruyt Group dat zich bezighoudt met onderzoek, ontwikkeling en innovatie. Dit team verduurzaamt bestaande producten, verbetert de nutritionele samenstelling en de verpakking en ontwikkelt ook geheel nieuwe producten. Appetit kwam er niet vanzelf, vertelt D'Haenens: “We maakten zelf verschillende prototypes, van poedertjes tot drankjes. En die laatste bleken het handigst, want zo’n flesje stop je makkelijk in je tas of zak.”

 

“Daarnaast focusten we op gezondheid, met veel aandacht voor een natuurlijke samenstelling en voor voedingswaarden. We probeerden hartige varianten uit zoals tomaat-wortel en paprika-oregano, maar die werden te veel geassocieerd met koude soep. Daarna deden we testen met verschillende soorten fruit en kozen we voor de twee smaken die als lekkerste uit de smaaktesten kwamen: mango-passievrucht en framboos-bosbes.” Die twee smaken liggen vanaf 18 januari in de versafdeling van Colruyt, OKay en Spar en in de webshop van Collect&Go.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.