Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Transparante en betrouwbare info

“We leven in complexe tijden met een overaanbod aan informatie, wat vaak voor onzekerheid en verwarring zorgt. Tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die bewust willen of moeten eten, uit noodzaak, voor hun eigen welzijn of voor een betere wereld. Daarom willen we de consument via dit platform vlotter toegang geven tot transparante en betrouwbare productinformatie”, zegt COO Frans Colruyt.

 

Zijn Colruyt Group kiest er bewust voor enkel op de huismerken te focussen, omdat het zo zeker is dat alle informatie klopt. “Met onze huismerken gaan we verder qua informatieverstrekking dan wat momenteel wettelijk verplicht is”, aldus de topman.

 

Allergenen

Vooral voor mensen met voedselallergieën moet ‘Productzoeker’ het leven eenvoudiger maken. Zo kan er op de website gefilterd worden op de veertien wettelijke allergenen. In de toekomst zal er ook meer aandacht gaan naar consumenten die vegetarisch of veganistisch eten: “We maken het zeer gemakkelijk om precies die keuzes te maken die passen in een individueel voedingspatroon. Met een dergelijke verhoogde service naar de consument willen we als retailer zo onze maatschappelijke rol verder invullen.”

 

Ook over de afkomst en de duurzaamheid van de producten kan op de website alle nodige informatie gevonden worden. Gebruikers kunnen zich ook aanmelden om deel te nemen aan smaaktesten, om zo feedback te geven over de samenstelling van nieuwe of aangepaste producten.

 

Colruyt Group ziet ‘Productzoeker’ als de perfecte aanvulling op de bestaande apps MyColruyt App en SmartWithFood. “Waar MyColruyt eerder een ‘shopping buddy’ is, focust SmartWithFood zich op de product-info ‘on-the-spot’. Productzoeker is dan eerder de nog grotere, algemene database die klanten kunnen raadplegen, voordat ze bijvoorbeeld aan hun boodschappen willen beginnen. Zo vullen de drie digitale tools elkaar perfect aan”, aldus Frans Colruyt.