Colruyt lanceert maaltijdbox | RetailDetail

Colruyt lanceert maaltijdbox

Colruyt lanceert maaltijdbox
Colruyt

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. Een box met drie porties kost 52 euro, een met vier porties 59 euro. De keten maakt geen gebruik van een abonnementsformule.

Kindvriendelijk en eenvoudig

De nieuwe maaltijdbox bestaat er in twee formaten: de ene box bevat drie porties (2 volwassenen + 1 à 2 kinderen) en de andere vier porties (2 volwassenen + 2 à 3 kinderen). “Alle recepten zijn kindvriendelijk, eenvoudig en klaar binnen maximaal dertig minuten. We testen ze zelf uitgebreid in een gezinssituatie, zo zijn we zeker dat ze bij kinderen in de smaak vallen. Denk maar aan kip-kerrie, visbrochettes of een groentepizza”, zegt Hélène Thonnart van het kookteam.

 

De recepten worden elke maandag aangepast en zijn een week op voorhand te raadplegen op de website collectandgo.be. Klanten die een maaltijdbox bestellen moeten ook niet wachten tot die op een bepaalde dag wordt geleverd. De box kan immers een dag later al worden opgehaald bij een van de dertien deelnemende afhaalpunten van Collect&Go. Colruyt heeft zo naar eigen zeggen de enige box die een dag later al kan worden afgehaald. 

 

Ook bij de maaltijdbox belooft Colruyt de laagste prijs. “We hebben alle concurrenten uitgebreid geanalyseerd en dit is de laagste prijs van het moment. Komt er een goedkopere maaltijdbox van vergelijkbare kwaliteit op de markt, dan passen wij onze prijs aan.”, zegt marketingdirecteur Guy Elewaut. De maaltijdbox is vanaf 25 oktober verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.