Colruyt lanceert sociale shoppingapp Apporto voor grote publiek | RetailDetail

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek
Colruyt

Colruyt heeft het platform Apporto voor het grote publiek gelanceerd. Gebruikers kunnen er hun boodschappenlijstje achterlaten, waarna iemand anders in hun plaats naar de winkel gaat en de boodschappen doet.

 

Peer-to-peer

“Apporto is een echt peer-to-peer platform. Het brengt mensen met elkaar in contact en biedt hen alle ondersteunende functionaliteiten om zichzelf binnen een community en in alle vertrouwen te gaan organiseren. Met de app kan je bijvoorbeeld eenvoudig boodschappenlijstjes doorgeven en samenvoegen maar ook andere gebruikers evalueren aan de hand van een ‘rating’ systeem,” geeft COO Frans Colruyt aan.

 

Voor Appporto, dat werkt met alle ketens van Colruyt Group, werkt Colruyt dus niet samen met professionele shoppers, maar rekent het op een community, waar gebruikers elkaar willen bijstaan. Er wordt ook volledig onafhankelijk afgesproken hoeveel de gebruiker moet betalen aan iemand die in zijn plaats gaat winkelen. Colruyt hanteert momenteel geen vaste tarieven.

 

Om mensen die digitaal minder onderlegd zijn niet uit te sluiten, komt Colruyt ook op de proppen met de Samana Boodschappenlijn, waar vrijwilligers klaar staan om de boodschappenlijstjes op te nemen. Samana is de nieuwe naam van Ziekenzorg CM en er lopen ook gesprekken met andere organisaties om de dienst verder uit te breiden. In een tijd waarin vereenzaming toeneemt en mensen meer op zichzelf terug lijken te plooien, willen wij als retailer juist zorgen voor meer verbinding. Apporto legt eenvoudig de link tussen klanten en al wie niet zo gauw in de winkel geraakt, om welke reden dan ook”, aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.