Colruyt lanceert sociale shoppingapp Apporto voor grote publiek | RetailDetail

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek
Colruyt

Colruyt heeft het platform Apporto voor het grote publiek gelanceerd. Gebruikers kunnen er hun boodschappenlijstje achterlaten, waarna iemand anders in hun plaats naar de winkel gaat en de boodschappen doet.

 

Peer-to-peer

“Apporto is een echt peer-to-peer platform. Het brengt mensen met elkaar in contact en biedt hen alle ondersteunende functionaliteiten om zichzelf binnen een community en in alle vertrouwen te gaan organiseren. Met de app kan je bijvoorbeeld eenvoudig boodschappenlijstjes doorgeven en samenvoegen maar ook andere gebruikers evalueren aan de hand van een ‘rating’ systeem,” geeft COO Frans Colruyt aan.

 

Voor Appporto, dat werkt met alle ketens van Colruyt Group, werkt Colruyt dus niet samen met professionele shoppers, maar rekent het op een community, waar gebruikers elkaar willen bijstaan. Er wordt ook volledig onafhankelijk afgesproken hoeveel de gebruiker moet betalen aan iemand die in zijn plaats gaat winkelen. Colruyt hanteert momenteel geen vaste tarieven.

 

Om mensen die digitaal minder onderlegd zijn niet uit te sluiten, komt Colruyt ook op de proppen met de Samana Boodschappenlijn, waar vrijwilligers klaar staan om de boodschappenlijstjes op te nemen. Samana is de nieuwe naam van Ziekenzorg CM en er lopen ook gesprekken met andere organisaties om de dienst verder uit te breiden. In een tijd waarin vereenzaming toeneemt en mensen meer op zichzelf terug lijken te plooien, willen wij als retailer juist zorgen voor meer verbinding. Apporto legt eenvoudig de link tussen klanten en al wie niet zo gauw in de winkel geraakt, om welke reden dan ook”, aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.