Colruyt neemt twee O'Cool-vestigingen over in Wallonië | RetailDetail

Colruyt neemt twee O'Cool-vestigingen over in Wallonië

Colruyt neemt twee O'Cool-vestigingen over in Wallonië

Colruyt Group heeft na zeven eerdere winkels nu nog eens twee vestigingen van de noodlijdende diepvriesketen O'Cool gekocht. De groep bevestigt tevens dat er nog besprekingen lopen rond andere O'Cools.

Twee Spar-winkels erbij in Wallonië

De Halse distributeur heeft zopas een tweede akkoord ondertekend met diepvriesketen O'Cool over de overname van de O'Cool-panden in Sprimont (provincie Luik) en Boussu (in Henegouwen). Ze zullen worden omgebouwd tot vestigingen van Spar Retail. Boussu en Sprimont prijkten al op het lijstje met zes winkels dat de liberale vakbond half december nog de wereld had ingestuurd.

 

Colruyt Group is momenteel ook "in bespreking over de mogelijke overname van andere O'Cool-winkels". Dat zouden dan die van Aubel, Lanaken, Nijvel en Oosterzele kunnen zijn, al wil Colruyt dat pas bevestigen als de deal effectief rond is.

 

Tot nu toe heeft Colruyt al negen voormalige O'Cool-vestigingen overgenomen, want eind november liet de distributeur al weten dat het zeven O'Cool-winkels had gekocht. Door die overnames versnelt Colruyt Group de groei van zijn verschillende winkelformules: die zeven winkels worden immers omgebouwd tot vier vestigingen van Spar Retail, twee van DreamBaby en één van Bio-Planet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.