Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner | RetailDetail

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Uit onderzoek van Test-Aankoop blijkt dat Colruyt nog steeds de goedkoopste supermarkt in België is. Het verschil met Albert Heijn wordt wel kleiner, Delhaize-zusje Red Market vervolledigt het podium.

Goedkoopste huismerken bij Leader Price

In het klassement van merkproducten moet Colruyt wel Red Market naast zich dulden. Albert Heijn komt zo op een derde plaats terecht: bij de Nederlandse supermarktketen zijn de merkproducten 2% duurder.

 

Bij de witte producten heeft Colruyt wel op zijn eentje de leiding. Op de tweede plaats komt Leader Price, terwijl de witte producten bij Albert Heijn 4% duurder zijn dan Colruyt. Op vlak van huismerken is Leader Price dan weer het goedkoopste: bij Colruyt zijn de huismerken 6% duurder, bij Albert Heijn is dat 7%.

 

Over de drie categorieën heen is Colruyt de goedkoopste. Albert Heijn strandt net als vorig jaar op de tweede plaats en is 2% duurder dan Colruyt, Red Market is 4% duurder en komt zo op de derde plaats. De duurste supermarkten zijn Intermarché, Match en Smatch: daar liggen de prijzen 14 tot 15% hoger dan bij Colruyt. Voor het onderzoek bezocht Test-Aankoop 710 supermarkten van twintig verschillende ketens en het vergeleek in totaal 118.000 prijzen.

 

Meest tevreden over Bio-Planet

Het magazine had nog meer goed nieuws voor Colruyt, want ook de tevredenheidsprijs ging naar een keten uit de Halse groep. In de allereerste tevredenheidsenquête van Test-Aankoop kwam Bio-Planet naar voor als de grote winnaar. Op de laatste plaats vinden we daar Carrefour Express.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.