Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner | RetailDetail

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Uit onderzoek van Test-Aankoop blijkt dat Colruyt nog steeds de goedkoopste supermarkt in België is. Het verschil met Albert Heijn wordt wel kleiner, Delhaize-zusje Red Market vervolledigt het podium.

Goedkoopste huismerken bij Leader Price

In het klassement van merkproducten moet Colruyt wel Red Market naast zich dulden. Albert Heijn komt zo op een derde plaats terecht: bij de Nederlandse supermarktketen zijn de merkproducten 2% duurder.

 

Bij de witte producten heeft Colruyt wel op zijn eentje de leiding. Op de tweede plaats komt Leader Price, terwijl de witte producten bij Albert Heijn 4% duurder zijn dan Colruyt. Op vlak van huismerken is Leader Price dan weer het goedkoopste: bij Colruyt zijn de huismerken 6% duurder, bij Albert Heijn is dat 7%.

 

Over de drie categorieën heen is Colruyt de goedkoopste. Albert Heijn strandt net als vorig jaar op de tweede plaats en is 2% duurder dan Colruyt, Red Market is 4% duurder en komt zo op de derde plaats. De duurste supermarkten zijn Intermarché, Match en Smatch: daar liggen de prijzen 14 tot 15% hoger dan bij Colruyt. Voor het onderzoek bezocht Test-Aankoop 710 supermarkten van twintig verschillende ketens en het vergeleek in totaal 118.000 prijzen.

 

Meest tevreden over Bio-Planet

Het magazine had nog meer goed nieuws voor Colruyt, want ook de tevredenheidsprijs ging naar een keten uit de Halse groep. In de allereerste tevredenheidsenquête van Test-Aankoop kwam Bio-Planet naar voor als de grote winnaar. Op de laatste plaats vinden we daar Carrefour Express.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".