Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt is een samenwerking aangegaan met het OCMW van Kortrijk waarbij ze ouders willen helpen om gezond en evenwichtig te koken voor hun gezin. Ze krijgen daarvoor een receptenboekje met budgetvriendelijke recepten in.

 

Testgroep

“De stad en het OCMW kennen de noden van kwetsbare gezinnen en ze hebben de expertise om hen te begeleiden. En wij hebben de logistieke kennis, de expertise en het assortiment om lekker en evenwichtig te koken en een uitgebreid winkelnetwerk. Daarmee kunnen we samen streven naar een structurele, duurzame en economisch haalbare oplossing om evenwichtig eten mogelijk te maken voor iedereen”, zegt Jean-Pierre Roelands, directeur Winkelconcepten bij Colruyt.

 

Het project ‘Lekker eten voor iedereen’ wordt van maart tot augustus getest bij een groep gezinnen met thuiswonende kinderen. Zij krijgen om de twee weken een boekje met recepten in voor drie porties, waarbij één portie voor 1, 2 of 3 euro op tafel kan gezet worden. In het boekje staan ook tips rond het verwerken van de restjes, zodat er minder sprake van verspilling is.

 

Als het project in Kortrijk positief wordt onthaald, kan het in de toekomst nog verder worden uitgebreid naar de rest van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top