Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk | RetailDetail

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt is een samenwerking aangegaan met het OCMW van Kortrijk waarbij ze ouders willen helpen om gezond en evenwichtig te koken voor hun gezin. Ze krijgen daarvoor een receptenboekje met budgetvriendelijke recepten in.

 

Testgroep

“De stad en het OCMW kennen de noden van kwetsbare gezinnen en ze hebben de expertise om hen te begeleiden. En wij hebben de logistieke kennis, de expertise en het assortiment om lekker en evenwichtig te koken en een uitgebreid winkelnetwerk. Daarmee kunnen we samen streven naar een structurele, duurzame en economisch haalbare oplossing om evenwichtig eten mogelijk te maken voor iedereen”, zegt Jean-Pierre Roelands, directeur Winkelconcepten bij Colruyt.

 

Het project ‘Lekker eten voor iedereen’ wordt van maart tot augustus getest bij een groep gezinnen met thuiswonende kinderen. Zij krijgen om de twee weken een boekje met recepten in voor drie porties, waarbij één portie voor 1, 2 of 3 euro op tafel kan gezet worden. In het boekje staan ook tips rond het verwerken van de restjes, zodat er minder sprake van verspilling is.

 

Als het project in Kortrijk positief wordt onthaald, kan het in de toekomst nog verder worden uitgebreid naar de rest van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.