Colruyt test elektronische etiketten | RetailDetail

Colruyt test elektronische etiketten

Colruyt test elektronische etiketten

In de vernieuwde winkel in Merelbeke die op woensdag 19 oktober de deuren heropent, test Colruyt voor het eerst een systeem met elektronische prijsetiketten. Zo wil de retailer prijzen nog sneller aanpassen. 

Kostenbesparend

Colruyt Merelbeke werd verbouwd tot een winkel van de nieuwe generatie, met een ruimere versmarkt en gloednieuwe beenhouwerij. De opvallendste innovatie zijn de elektronische prijsetiketten waarmee Colruyt de prijzen automatisch kan aanpassen. “Met dit systeem zijn de verlaagde prijzen nog sneller zichtbaar”, vertelt gerant Ruth Van Gyseghem. “Bovendien kunnen we hiermee het prijsbeleid van Colruyt ook letterlijk in kleur weergeven. De nieuwe etiketten kunnen in kleur oplichten, zodat de gewone laagste prijzen zwart en de verlaagde of ‘Rode’ Prijzen echt rood kleuren.”

 

De nieuwe, elektronische prijsetiketten hebben nog meer voordelen, aldus Van Gyseghem: “Printen, transporteren en plaatsen van etiketten is niet meer nodig. Dat is beter voor het milieu, en we besparen veel papier en kosten, waardoor we de laagste prijzen kunnen blijven garanderen. Bovendien hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren.”

 

Misschien kan Colruyt zich ook laten inspireren door de Franse hypermarktketen E.Leclerc: die toont op z’n elektronische prijsetiketten ook de prijsverschillen met de lokale concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.